Gå til innhold

[Løst]Speilreflekskamera (under 5k)


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

I dag skal jeg kjøpe meg speilreflekskamera, men vet ikke helt hva jeg skal gå for.

Vurderer sterkt Canon eos D450. Er dette fortsatt et godt alternativ?

Ellers har jeg sett litt på Nikon D3000 og Canon eos 1000D.

 

Er det noen som har noen inspill? Hvis ikke, går jeg for Canon eos d450 med 18-55 IS objektiv :)

Endret av Hengende Lem
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når vi snakker om D3000, må jeg linke til denne: http://www.elkjop.no/product/foto-video/sp...00-18-105mm-kit

 

Hva bør jeg velge? 450D'n jeg posta lenger opp, eller D3000 med 18-105mm?

Slå kron og mynt ;) Jeg mistenker at Canon har litt bedre ytelse ved høy ISO (dvs. mindre støy) enn D3000. Hvis du har tenkt å bruke blits når det er lite lys, eller klarer deg med ISO 800, så betyr det ikke noe. Den store fordelen til Nikon pakken, er lengre brennviddeomfang på objektivet. Som forøvrig får godt skussmål.

Lenke til kommentar

Vanskelig valg for en uviten fotografspire det her altså! :p

Jeg vurderer å kjøpe meg 55-200mm objektiv og et fisheye-objektiv etterhvert (muligens nærmere sommeren).

 

Om du skulle kjøpt førstegangs speilrefleks til den uerfarne sønnen din på 18, hvilket ville du valgt?

Lenke til kommentar
Når vi snakker om D3000, må jeg linke til denne: http://www.elkjop.no/product/foto-video/sp...00-18-105mm-kit

 

Hva bør jeg velge? 450D'n jeg posta lenger opp, eller D3000 med 18-105mm?

 

 

Hvis du er nybegynner og ikke har noe utstyr fra før (eller i familien) står du egentlig fritt til å velge merke. Både Canon og Nikon lager glimrende kameraer, og det er ikke lett å anbefale det ene framfor det andre (jeg bruker Nikon selv).

 

Begge kameraene er gode, og kapable til å ta gode bilder. Jeg har veldig sans for EOS450D, men Nikon D3000 er veldig nybegynervennlig med bl.a. en guide-funksjon. Sammen med 18-105mm objektivet har du en kombinasjon som er veldig allsidig.

Lenke til kommentar

Kjøp 450d så får du ett kjempe kamera, husk og få med objektivet

med IS (stabelisering)

Skal du ha en tele zoom så passer Canon 55-250mm IS meget bra.

Nikon d3000 er også ett bra kamera, men husk du må ha autafokusmotor i objektivene du eventuelt skal ha senere.

Lykke til

Lenke til kommentar
...

Om du skulle kjøpt førstegangs speilrefleks til den uerfarne sønnen din på 18, hvilket ville du valgt?

 

Jeg ville ikke kjøpt et DSLR.

 

Jeg ville kjøpt et kamera som han alltid kunne ha med seg i jakkelommen, og som ikke ble liggende hjemme å samle støv til neste fotograferingsprosjekt.

 

Trolig et avansert kompaktkamera.

F.eks. Canon G11, Canon S90, eller Panasonic LX3.

 

Eller et systemkamera uten speil (DSL).

F.eks. Olympus E-P1/2 m/17mm f/2.8 eller Panasonic GF1 m/20mm f/1.7

Lenke til kommentar

Nikon d5000 er ett bra camera,det er også 450d,tviler på om noen ser noe forskjel biledmessig.Skal du ha film så har du canon 500d

som ett meget godt alternativ.

Ca samme pris på d5000 og 500d

kjøp det du liker best.

objektivet som følger med nikonpakka fra elkjøp har ikke VR(stabelisering)

Endret av aob
Lenke til kommentar

D5000 er noen hår vassere enn 450D hva gjelder bildekvaliteten sensoren er i stand til å levere. Det er nok også litt mer nybegynnervennlig pga. de innebygde hjelpefunksjonene. Imidlertid er det Elkjøp-kitet du linker til ganske kjipt, siden det er med 18-55 uten VR.

 

Husk at på lav iso, hvor man tar de fleste bildene, så er objektivet viktigere enn kamerahuset.

Lenke til kommentar

Tenkte på det med objektivet, ja.

Saken er at jeg må nesten kjøpe fra elkjøp, da de har en slik "del prisen på 10" kampanje, hvor alt som koster over 2500 kan deles opp i 10 betalinger uten renter og gebyrer.

 

Da ser det vel nesten ut til at jeg går for 450D kittet, om ikke dere ser noe annet som kan passe meg bedre på elkjøp?

 

Link til elkjøp's speilreflekskameraer

Endret av Hengende Lem
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...