Moskus Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Ja, men det gjelder kun om det er din egen laptop med Hamachi og Connector installert. Lenke til kommentar
TheGizmo Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 (endret) Ja, men det gjelder kun om det er din egen laptop med Hamachi og Connector installert. Feil, man kan få tilgang til Console via web. Se vedlagte bilder, valget kommer kun opp via IE som nettleser edit: Her er full guide: http://blogs.techrepublic.com.com/window-on-windows/?p=784 Endret 5. januar 2010 av TheGizmo Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 (endret) Feil, man kan få tilgang til Console via web. Men da forutsetter du at man bruker IE, som man selvfølgelig ikke gjør. (og i følge screenshot fra trådstarter gjør han heller ikke det). Og med IE8 stoler jo ikke en gang MS på ActiveX lenger. Man må legge til domenet sitt (https://dinserver.homeserver.com) som en Trusted Site, og satse på at admin ikke har skrudd av støtte for ActiveX. Personlig hadde jeg brukt Remote Desktop, da det er større sjanse for å ha en RDP-klient installert. Et annet alternativ er å installere (gratis) LogMeIn på serveren. Det fungerer utmerket for de fleste nettlesere, selv om man velger å ikke installere en "add on". Endret 5. januar 2010 av Moskus Lenke til kommentar
Kjusern Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 Jeg har også IE, fikk frem Computers, men streber med å få laggt til serversiden som "trusted".... Lenke til kommentar
Kjusern Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 Fikk bistand på pc, nå er siden trusted og console er oppe å går:-) Men problemet vil vel være når jeg er på annen pc og ønsker å koble meg til console og siden min ikke er trusted.. Lenke til kommentar
Kjusern Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 Er det mulig via remote på pc utenfra å få opp det eksterne skrivebordet på server?: Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Ja. Start RDP-klienten. Trykk på knappen "Options >>" nederst til høyre. Under fliken "Programs" huker du av for "Start the followinig program on connection" og limer følgende bane inn i tekstboksen under (den nederste tekstboksen kan stå tom): C:\Program Files\Windows Home Server\HomeServerConsole.exe Lenke til kommentar
Kjusern Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 Hvor finner jeg RDP-klienten? Lenke til kommentar
Kjusern Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 Jeg antar RDP er denne som er avbildet, men selv om jeg legger in C:\Program Files\Windows Home Server\HomeServerConsole.exe på pc som er utenfor nettverket, klarer jeg ikke å logge meg på med eksternt skriveord. Må jeg på noen måte henvise til IP-adressen til whserveren? Lenke til kommentar
TheGizmo Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Må jeg på noen måte henvise til IP-adressen til whserveren? Når du kjører remote desktop som avbildet må du skrive inn ip til der din WHS står, dvs si samme som du får opp om du besøker www.ipadresse.no eller skriv inn DINSERVER.homeserver.com (hvis du satte opp dette) Lenke til kommentar
Kjusern Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 På PC jeg skal kjøre remote ifra for å få frem eksternt skrivebord, har ikke noe program mappe som heter som beskrevet i denne banen som jeg har laggt til i RDP som beskrevet over, er det en installering jeg mangler?: C:\Program Files\Windows Home Server\HomeServerConsole.exe Lenke til kommentar
TheGizmo Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Start -- run (kjør) skriv inn "mstsc" og klikk ok. Hvis remote desktop er installert på pcn starter det da opp. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Nei, det er C:\Program Files\Windows Home Server\HomeServerConsole.exe på serveren din som skal kjøres, så du trenger ikke installere noe som helst. Men det forutsetter at du får åpnet en Remote Desktop forbindelse. Lenke til kommentar
Kjusern Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 OK, da vet jeg at dette er på server: C:\Program Files\Windows Home Server\HomeServerConsole.exe Som bildene viser har jeg remote desktop. Legger inn mittservernavn.homeserver.com der det ståt datamaskin og mitt opprettede user accounts navn som jeg benytter på innlogging, men fortsatt klarer den ikke å koble seg til. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Du må logge på med en Administrasjonskonto for Remote Desktop (f.eks. "Administrator"). For Webaccess må du bruke User Account. Lenke til kommentar
Kjusern Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 Det hjalp ikke med å endre til Administrator, skal restarte ruter hvor server står, mulig det er det som skal til får å "aktivere" port 3389. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå