Kjusern Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Har portforwarded i altiboxen 80, 443 og 4125 som beskrevet i manual til LAN adressen for min WHS enhet og oppretet brukernavn på homeserver.com via WHS2003. Testet innlogging utenifra mitt nettverk, og fikk dette opp på browseren, se bilde: Kan ikke huske jeg registrerte noe brukernavn og passord på homeserver, logget meg inn via min live konto.... Har bare en guest konto og Administrator konto på min HP EX470 WHS2003. Lenke til kommentar
Magnus Lie Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Skal du logge inn med remote desktop til WHS, så bruker du Administrator-kontoen, og passordet er det WHS-passordet du valgte når du satte opp WHS, dvs det samme du bruker når du skal logge deg på WHS Connectoren. Lenke til kommentar
Kjusern Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 Det er Administrator og passordet, men får ivalid passord or username.. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Jeg trodde ikke du fikk logget på med Administrator-kontoen, du må bruke en annen. Jeg får iallfall denne feilmeldingen om jeg prøver: To protect the security of your home network, you cannot log on remotely by using the Administrator user account Lenke til kommentar
Kjusern Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 Har bare en Guest konto, må jeg lage meg en ny konto da? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Ja, det tror jeg du må. Men det er jo noe av gleden av WHS. Lenke til kommentar
Magnus Lie Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Jeg trodde ikke du fikk logget på med Administrator-kontoen, du må bruke en annen. Jeg får iallfall denne feilmeldingen om jeg prøver: To protect the security of your home network, you cannot log on remotely by using the Administrator user account På min (selvbygde) WHS er jeg pålogget med remote desktop kontinuerlig og jeg bruker administrator-kontoen. Jeg er ganske sikker på at jeg ikke har gjort noen konfigurasjoner for at dette skal fungere, men det er snart 2 år siden jeg satte opp denne maskinen. Jeg hadde en periode problemer med å få koblet meg til min WHS lokalt fra en av mine maskiner. Det løste seg ved å gjøre en ip-refresh på maskinen, og forsvant helt etter å ha byttet nettverkskort. Har bare en Guest konto, må jeg lage meg en ny konto da? Betyr det at du kun har default Guest-konto, og ikke har lagd din egen konto på WHS med evt synkronisering av lokal brukerkonto på din arbeidsstasjon? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 På min (selvbygde) WHS er jeg pålogget med remote desktop kontinuerlig og jeg bruker administrator-kontoen. Det er greit, men her snakker vi vel ikke om Remote Desktop? Mulig jeg tolket første post med "fikk dette opp på browseren" for mye... Jeg klarer også å bruke RDP med Administrator-kontoen, men web-grensesnittet nekter deg å logge på med en administrator-konto. Lenke til kommentar
Kjusern Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 @magnus lie, ja det hørtes ut som det er riktig, har kun Guest på "bruker" menyen over brukere og rettigheter... Så for meg kun å bruke Administrator, men det blir kanskje feil det da.... Lenke til kommentar
Magnus Lie Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 På min (selvbygde) WHS er jeg pålogget med remote desktop kontinuerlig og jeg bruker administrator-kontoen. Det er greit, men her snakker vi vel ikke om Remote Desktop? Mulig jeg tolket første post med "fikk dette opp på browseren" for mye... Jeg klarer også å bruke RDP med Administrator-kontoen, men web-grensesnittet nekter deg å logge på med en administrator-konto. Du har nok rett i det, jeg leste nok litt for kjapt. @magnus lie, ja det hørtes ut som det er riktig, har kun Guest på "bruker" menyen over brukere og rettigheter... Så for meg kun å bruke Administrator, men det blir kanskje feil det da.... Lag deg en egen brukerkonto og bruk denne til å logge deg på via web-grensesnittet mot din WHS. Husker jeg rett vil du få opp valg om du vil tillate denne kontoen å koble seg via web-grensesnittet når du lager den, og den krever da også et "sterkt" passord (dvs store og små bokstaver samt tall). Lenke til kommentar
Kjusern Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 Da har jeg lagd ny bruker med tillatelse til RemoteAccess, men må vente med å teste til jeg er utenfor eget nettverk. Prøver å få tilgang fra eget nettverk, men får ingen tilgang. Lenke til kommentar
TheGizmo Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 (endret) I første omgang, linken du har klikket på er https://DINSERVER.homeserver.com/Webshare/ som er til HP sin HP MediaSmart Server Webshare (egen løsning for å sette opp deling av bildemapper) Når du går til din egen side, https://DINSERVER.homeserver.com/remote eller via Logon oppe til høyre når du går på http://DINSERVER.homeserver.com/. For at en bruker skal få adgang, må bruker være korrekt satt opp. logg deg inn via Console, User Acconts, dobbeltklikk på valgt bruker og sett på hake til "Enable remote access for this user". Neste punkt er å sjekke at router er åpnet for trafikk på port 80, 443, 4125 og 3389 Les mer her: http://mswhs.com/2007/06/28/what-ports-do-...router-for-whs/ Du kan da logge inn (kun via IE pga at det blir lagt til en funksjon i IE for fjernstyring) med hvilken som helst bruker, og når du er inne, klikk på Computers og der har du: Remote Access to Windows Home Server Console Connect to your Home Server Her blir du bedt om passord til WHS, og det er da admin passordet som normalt Endret 4. januar 2010 av TheGizmo Lenke til kommentar
Kjusern Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 Da har jeg lagt til siste port i forwarding, håper dett er riktig måte, se bilde: Funker ikke å teste hjemmefra, skal prøve i morgen. Lenke til kommentar
Kjusern Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 Med ny bruker og åpning av siste port, får jeg tilgang til alle delte mapper på "Windows Home server", se bildet, men kan jeg også få tilgang til "home server consolen" min "hjemme"? Se andre bildet: Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Hvis du har installert Connector-programvaren på klientene (og det ser det ut som om du har), er det bare å dobbeltklikke på Windows Home Server ikonet i Task Bar. Fargen er avhengig av hva som "skjer". Blå betyr at PCen du bruker tas backup av, grønn er "alt OK", gul er "sjekk Console for feilmeldinger" og rød er "sjekk Console NÅ for feilmeldinger". Lenke til kommentar
Kjusern Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 Jeg har ikke installert Connector på pc utenfor hjemmenettverket. Dersom jeg gjør det, hvordan finner den serveren min når jeg er utenfor "huset" mitt ved installasjonen? Når jeg er i remoten og shared folders, bilde 1, så fikk jeg ikke kopiert fil til mappe, er ikke det mulig, kan en bare kopiere fra shared folders? Mener jeg satte dette opp som rettighet på brukernavnet.. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Utenfor hjemmet? Tenkte du skrev "hjemme", jeg. Eneste måten å få tilgang til Console på en maskin utenfor hjemmenettverket er å bruke Hamachi (f.eks.) tror jeg. Men det fungerer også (så lenge du ikke tar backup av maskinen via den måten). En siste utvei er jo å bruke Remote Desktop inn på serveren og starte Console'n der. Lenke til kommentar
Kjusern Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 Får bare tilgang til shared folders, hvor skal jeg gå for å komme til server og starte consolen derfra? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Via nettleseren er ikke det mulig. Lenke til kommentar
Kjusern Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 Kun mulig via Hamachi? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå