Gå til innhold

OneCall 3g roaming i norge Htc hd2

Anbefalte innlegg

Hei,

har fått hd2 og sliter med å få 3g/hspa til å virke med onecall abb. mitt, bare edge som virker.

Snakket med kunderservice og de sa jeg måtte sett nettverket manuelt til Telenor. Da funker 3g og hspa, men da tror telefonen at den roamer og skrur av push og andre tjenester. Hvordan kan jeg sette opp internett med telenor uten at telefonen roamer. Så også når jeg skiftet nettverk manuelt at opperatøren skiftet navn på home screenen fra Onecall til Onecall 3G.

Martin

Endret av m_maursund
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Generelt har mobiltelefonar val i innstillingane der ein kan velje om ein vil f.eks. laste ned meldingar via alle nett (roaming), eller berre når ein er på heimenettet. Leit i innstillingane, og sjå om du finn ut av det.

Sidan det er Mobile Norway som er heimenettet roamar telefonen når du er på Telenor. Skal du tilbake på heimenettet mistar du 3G, sidan Mobile Norway enno ikkje har sitt eige 3G-nett.

Endret av torbjornen
Lenke til kommentar

Jeg hadde selv problemer med dette da eg hadde One Call. Så lenge de brukte NetCom alene, var alt greit, men da de gikk over til kombinasjonen Network Norway/Telenor var ikke alt så greit lengre. Og det var Network Norway som var problemet.

Ellers var jeg svært godt fornøyd med One Call!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...