EliasJacobsen Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Fått en oppgave på skolen om å ta bilder og redigere for så å lage en surrealistisk bilde.. Jeg har ingen ideer!!! Trenger litt hjelp! Tenkte kanskje på noe SAW, Klovner og andre sykte ting som inspirasjon, men får ikke noen konktrete ideer i hode.. Noen som kunne tenke seg å hjelpe meg ? på forhånd takk for alle svar Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Prøv å form bildet etter et av Picassos verk, http://images.google.no/images?hl=no&u...oq=&start=0 Lenke til kommentar
EliasJacobsen Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 Prøv å form bildet etter et av Picassos verk, http://images.google.no/images?hl=no&u...oq=&start=0 Lage et ekte bilde ut av Picassos malerier? Det er ikke så dårlig idee Noen flere ideer? Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 (endret) Hva slags skole går du på? Hvis oppgaven er å lage et surrealistisk bilde, bør du nok ikke lage et Picasso-inspirert bilde. Picasso beveget seg i flere stilarter, men er mest kjent som en av grunnleggerne av kubismen. Det er ikke meg kjent at han var surrealist. Salvador Dali er kanskje den de fleste her på berget forbilder med surrealisme. Endret 4. januar 2010 av KSolfjeld Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 (endret) Det er ikke meg kjent at han var surrealist. Kan nok stemme det, men han brukte elementer som passet inn i bildene sine. http://serdar-hizli-art.com/picasso/picasso_surrealism.htm Edit: @TS, står for øvrig en del navn til surrealistiske kunstnere i artikkelen ^ Endret 4. januar 2010 av Hille Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 (endret) En av mine favoritt surrealister må være H.R.Giger. En fantastisk kunstner fra Sveits. Gigier. Gigerbilder Nå har du i hvertfall en god del inspirasjonskilder. Lykke til. Endret 4. januar 2010 av KSolfjeld Lenke til kommentar
EliasJacobsen Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 En av mine favoritt surrealister må være H.R.Giger. En fantastisk kunstner fra Sveits. Gigier.Gigerbilder Nå har du i hvertfall en god del inspirasjonskilder. Lykke til. Går på Mailand VGS, media linje Ja vi skal lage et surrealistisk bilde.. Takk for forskjellige inspirasjons bilder En av mine favoritt surrealister må være H.R.Giger. En fantastisk kunstner fra Sveits. Gigier.Gigerbilder Nå har du i hvertfall en god del inspirasjonskilder. Lykke til. Giger bildene var utrolig kule, men hvordan skal jeg kunne lage det med ekte folk? Meningen var at vi skal ta ekte bilder, fikse dem sammen og redigere i photoshop med effekter osv Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Da har du en utfordring! Det er bare å være kreativ, men du har i alle fall rikelig med inspirasjon nå! Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Nå regner jeg nesten med at du kan en del i photoshop, og at fantasien er der. Brukte 30 min i photoshop selv nå bare for å teste ut en ide jeg kom på her. Noe så simpelt som bildene nedenfor, litt brushes og kreativitet kan bli til noe: Resultat: Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 (endret) En av mine favoritt surrealister må være H.R.Giger. En fantastisk kunstner fra Sveits. Gigier.Gigerbilder Nå har du i hvertfall en god del inspirasjonskilder. Lykke til. Kinky! Endret 4. januar 2010 av Wackee Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Hvordan gikk det med deg til slutt? Fikk du til noe spennende? Lenke til kommentar
morlie Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 (endret) Haha wackee! ikke bare jeg som så noe annet i det bildet nei:P hehe, men elias:P napp med deg Rikke, ned til langevannet eller noe, ta bilde av isen/vannet, av rikke, lag en vegg av isen/vannet, plasser rikke bak, så "slår" du kanskje noen spiker gjennom isen eller vannet, legger til Saw-dukken bak hun, sånn at det ser ut som om hun prøver å flykte. eller hva som helst egentlig, er bare å mikke litt i photoshop:) Lykke tell! Og btw, det bildet som wackee fant frem er ganske "enkelt" og fikse, trenger 2 gutter og en velsmurt jente=) Endret 11. januar 2010 av morlie Lenke til kommentar
EliasJacobsen Skrevet 13. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2010 Hehe.. Takk for alle svar Fikk et bra bilde til slutt. Fikk karakter 6 morlie, fin ide. Skulle ha lest den litt før Ferdig med oppgaven nå men skal huske det til nestegang. Bilde ble en svart gris som er korsfestet, med englevinger. Pluss et menneske hode som blir presset ut av rompa Masse blod Læreren trodde jeg var syk i hode hahha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå