SirJames Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 http://www.kitco.com/charts/livegold.html Kjøp gull eller aksjer i gruveselskap, eller som meg, gullfond. Blackrock World Gold http://www.kitco.com/ind/Holmes/holmes_dec282009.html Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 for 2 år siden vurderte jeg å investere rundt 150000kr på gull og kobber, men foreldrene mine var imot, og da hadde jeg ikke noe mere penger heller, så ble ikke noe av... i dag sier jeg bare FFFFFFFFUUUUUUUUUU! Lenke til kommentar
per66 Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Men gullprisen er nær en all-time-high og har falt siste 30 dagene.. mye mulig den faller videre ettersom USD ser ut til å styrke seg... Short term gain, longe term pain. Eller var det omvendt? Eier gull selv men har ikke kjøpt siden det var på 550 USD. Mulig jeg kjøper mer om det faller til 1000 eller under. Dessuten ingenting går rett opp. Eller ned for den saks skyld. Lenke til kommentar
SirJames Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 "Rett opp" var å sette det på spissen ja Men det må males med bred pensel av og til. Tror dollaren kommer til å slite. Skal sitte med gullfondet fremover, så får vi se. Lenke til kommentar
per66 Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Jeg skrev for ikke lenge siden litt om et gull case her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...809&st=5940 Og hvis det er Blackrock World Gold du er investert i så er det ikke rent gull fond, om jeg husker rett er det mest gull, 10 % sølv og litt diamanter og andre ting det er eksponert mot via en del selskaper...? Beste måten å eksponere seg er direkte i futures markedet, litt vanskelig for småaksjonærer. Jeg pekte på ProShares Ultra Gold ETF som et alternativ ellers ha man også GOLD BUGS indexen. Vel det er mange alternativ. Lenke til kommentar
SirJames Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 Blackrock World Gold er ikke et rent gullfond nei. Men den enkleste måten for meg å være eksponert mot gullprisen. 10 største investeringer: % Newcrest Mining Australia Materialer 9,53 Kinross Gold Canada Materialer 6,47 Compania De Minas Buenaventura Peru Materialer 6,43 Goldcorp Canada Materialer 5,89 Newmont Mining USA Materialer 5,70 Lihir Gold Indonesia Materialer 5,23 Randgold & Expl Sør-Afrika Materialer 4,92 Fresnillo England Materialer 4,49 Impala Platinum Sør-Afrika Materialer 3,91 Industrias Penoles Mexico Materialer 3,71 The Fund seeks to maximise total return expressed in US dollars by investing primarily in the equity securities of companies worldwide whose predominant economic activity is gold mining. It may also invest in the equity securities of companies whose predominant economic activity is other precious metal or mineral and base metal or mineral mining. The Fund does not hold physical gold or metal. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå