Gå til innhold

DVD-leser & Brenner leser ikke CDer...!!

Anbefalte innlegg

Hei

har en DVD-spiller og en nesten ny 48x brenner i maskinen. Omtrent i forrige uke eller noe så sluttet begge spillerne å lese cder!! DVDen kan lese DVDplater helt fint og brenneren kan gjenkjenne tomme CDer og brenne helt uten problemer, men INGEN av dem kan lese vanlige CD plater lenger! (brenneren kan brenne en CD uten problemer, men ikke lese den av etterpå! Sjekket cdene på andre maskiner og de er feilfrie)

DVDen maser om at CDen har korrupte filer og brenneren tror alle CDer er tomme!!

Kan ikke installere spill, software eller høre på musikk. Den siste uken har eg måtte stappe alle CDer i min bror sin PC og dele hans CDspillere på nettverket...

Har XP og vedder på at det er operativsystemet som har gjort noe helt forferdelig med dem. Har sjekket at IDEkabelen er skikkelig inni og alt det der, så det må være noe software feil, ikke vet eg. dette e noe av d merkeligste eg har vert ute for...

BRSSEB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brenner og DVD funker helt fint i Win98 (dualboot), så dette er et XP issue helt klart. Noen ide om ka eg kan gjøre?

Update:

Har avinstallert Nero, trodde d var d. men til ingen nytte.

Artig problem dette: Setter eg i en DVD starter den uten problemer, men settter eg i en hvlkensomhelst annen cd (software eller musikk), skjer d ingen ting. Går eg til min datamasking og prøver å trykke på CDromikonet får eg denne medlingen:

"Windows cand read from this disk. The disk might be corrupted , or it could be using a format that its not compartible with windows."

Både DVD og brenner gir samme feilmelding.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...