Gå til innhold

Skal kjøpe nytt skjermkort, men erdet noen flaskehalser her?

Gjest

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nå et radeon sapphire Hd 4870 kort med 512minne.

Jeg spiller for tiden endel cod mw2. Men jeg merker at med en oppløsning på 1920*1080 så hopper fpsen ofte ned til 40, og den ligger på 65-80 når det ikke skjer veldig mye på skjermen. Men dette er alt for lite. Jeg liker fpsen over 80 helst over 90 også. Har spilt cs 1.6 lenge og irriterte meg også over hoppet fra crt til denne nye skjermen min som er syncmaster XL2370 led. Og da merker jeg også veeeldig om fpsen daler ned under 60. Så planen er å spille mw2 i full hd helst over 80fps hele tiden.

pcen min :

4gb ddr2 ram

Radeon 4870 512mb

duo2 2.4ghz

sterk strømmforsyner

Er det noen flaskehalser her som gjør at det blir så dårlig ytelse? Og selv om jeg setter ned oppløsningen så blir ikke fpsen noe spesielt høyere heller, den faktisk gir mer når jeg bruker AA. Noe som jeg har hørt er spesielt med radeon.

Har også hørt at 512mb på skjermkortet blir for lite for så høye oppløsninger som full hd, eller er det det?

Prøver å få en så rask pc at jeg ikke irriterer meg over sånt mer.

Takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spill i fullHD blir for mye for 4870 512mb, her er det minimum 5870 som duger.

Tull.

Hd Gaming betyr at skjermkortet skal greie 1920×1080 oppløsning eller høyere noe som 4870n greier fint.

Her er for eksempel et 512Mb Ati 4870 kort målt opp mot andre kort med mer minne i Crysis

Noe du bør tenke på er at du sannsynligvis ikke får 100fps med et 4870 kort, men personlig så tror jeg det er langt viktigere å ikke få fps drops under 30.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Spill i fullHD blir for mye for 4870 512mb, her er det minimum 5870 som duger.

Tull.

Hd Gaming betyr at skjermkortet skal greie 1920×1080 oppløsning eller høyere noe som 4870n greier fint.

Her er for eksempel et 512Mb Ati 4870 kort målt opp mot andre kort med mer minne i Crysis

Noe du bør tenke på er at du sannsynligvis ikke får 100fps med et 4870 kort, men personlig så tror jeg det er langt viktigere å ikke få fps drops under 30.

Jaja hvis du gamer vanlig, men jeg skrev hvorfor jeg vil over 70 fps.

Lenke til kommentar

Om du virkelig vil ha såpass høy fps i MW2 så må du gå for følgende oppsett :

Ati Hd 5850 X 2 Crossfire. Eller eventuelt 5870 X 2

Hovedkort beregnet på i7

Minne : Ca 6 - 9Gb DDR3, kjappest mulig.

Hoved Os og gaming disk : Intel SSD X25-M G2

Cpu : i7 940 eller bedre.

Kommer til å koste litt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...