Gå til innhold

17 år (Gutt) - Trenger tips og motivasjon til sunnere/sterkere fremtid

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg er en forholdsvis normal gutt på 17 år som egentlig aldri har gjort noe annen trening enn fotball i livet. Nå er tiden ute for fotballen (Delvis) og jeg har lyst å prøve ut treningsstudio der jeg faktisk merker noen forskjeller ved å trene!

Problemet med trening har egentlig i det siste vært motivasjon - PC/TV har egentlig vært ett bedre alternativ enn å komme seg ut etter en lang hverdag på videregåendeskole som er tøff nok i seg selv, men nå i 2010 har jeg lovet meg selv at jeg skal komme meg i bedre form og faktisk oppnå målet mitt - bedre kropp.

Resultater såg jeg aldri spesielt i fotballen, kroppslige størrelsen var alltid den samme, og nå vil jeg begynne å trene slik at jeg faktisk kan se forandringer som gir enda mer motivasjon.

Jeg er ca. 180 høy og 65 kg tung, noe som viser at jeg ikke er den tyngste.

Målet mitt er å få gode resultater på kort tid, men samtidig som er lette å vedlikeholde, for dette er noe jeg vil ha lenge.

- Bedre kondisjon

- Større kropp/Bryst

- Biceps

- Mage

Det er sikkert noe jeg ikke har fått med nå, men dere ser vel poenget mitt. Jeg har adgang til treningsstudio og det skal brukes, jeg vil bare ha en treningsplan som går over 1 - 1.5 time og har effektiv påvirkning og er av det nødvendige.

Kosthold kan også nevnes, men som sagt spiser jeg mye korn og hveteprodukter (grovbrød) så kostholdet er ikke det jeg sliter med, men det å finne en balanse mellom trening og kosthold som gir resultater.

- Components -

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gir deg ikke hvilken øvelser du bør gjøre men vil gi deg noen par tips.

Magemusklene er en fin muskle ja, men her må du trene nedre del av ryggen så det ikke blir ubelanse i core.

Bedre kondisjon kan du vel få av å løpe, men pass på. Du må være i kalorioverskudd for å bygge muskler.

For større biceps skal du ikke gjøre 10 forskjellige biceps øvelser som curl og mange forskjellige varianter, men velge øvelser som roing og løfte øvelser, det er ofte det som gjør at du får større.

Større overkropp, dette kommer av ryggen. Mange nybegynner som ikke trener rygg i first place fordi det er en muskel du ikke ser, samme med bein. Ikke gjør denne feilen.

Du bør også trene bein, for å få maksimalt ut av treningen. Og nei, det holder ikke å jogge noen par ganger i uken.

Så er det bare å sjekke ut nybegynner tråden og finne et program :)

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...