novell Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Hei folkens! Er på vei til å skifte ut modemet med bredbånd fra NextGentel. Forstår det da slik at jeg vil motta en splitter som plugges i 1.punkt i huset. Denne har èn utgang til analog telefon og èn som går til pc'en via en router. Stemmer dette? Situasjonen idag er at 1.punkt ligger i 1.etasje og pc'en står i 3.etasje. Her ligger en vanlig to-par telefon kabel. Kan jeg fortsatt bruke denne kabelen mellom splitteren og routeren eller må den byttes med en fire-par cat5 kabel? Håper noen har peiling på dette. På forhånd takk for svar! Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Det skal gå heil fint å bruke den gamle kabelen. Lenke til kommentar
novell Skrevet 30. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2003 Ok, bra jeg slipper å kable på et 12m høyt hus.. Bør jeg plassere routeren i 1. etasje eller ved pc? Har det noe betydning? Hva hvis jeg blir kravstor og vil ha telefonlinje i tillegg til bredbånd? Trenger vel to par inn til routeren? Kan jeg bruke en ny splitter? Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Viss du plaserer ruteren nede med splitteren, så må u bytte kabelen. Set den ved pc'en du. Linja frå splittaren og til ruteren brukar bare 1 par, så då har du det andre paret ledig til telefon. (analog eller isdn T-grensesnitt(linje før isdn boksen)) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå