gjgjgjtytyty Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 (endret) . Endret 6. mars 2013 av Espennt Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 De bare sjekker om du oppfyller helsekravene og evnekravene. De har jo ikke sjekka formen din på sesjon. Jeg ble f. eks. anbefalt å søke BS eller kystjeger. At jeg ble anbefalt kystjeger er teit nok siden jeg er fargeblind, men jeg var ikke helt i den formen som kreves for å gjennomføre opptak verken til KJK eller BS. Men det sjekka de jo ikke på sesjon. Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Fikk brev i fra militæret der det stod at de ønsket at jeg skulle søke HJK/FSK pga. mine resultater på sesjon. Er du 91-årgang? Lenke til kommentar
gjgjgjtytyty Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 (endret) . Endret 6. mars 2013 av Espennt Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Det er bare et tegn på at du har scora bra på testene på sesjon, ikke at du er noe eksepsjonell. Ble selv anbefalt HJK/FSK eller kystjeger selv og ble satt opp på dette som henholdsvis første- og annenvalg. Tok meg 24 timer før jeg skjønte hva sesjonsoffiseren hadde lurt meg ut på før jeg ringte 03000 og byttet. Lenke til kommentar
jayplay Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Ingen ulempe og være høy og tynn. Så lenge du er utholdene har det lite å si ellers. Du vil nok ha god bruk for dine lange ben skal du se. Lenke til kommentar
warneck Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 (endret) Med HJK antar jeg du mener fallskjermjeger. Jeg skåret maks på alle testene (inkl kunnskapstesten), samt var i særs god form, men fikk ikke noe tilbud om fallskjermjeger. Ut i fra det tviler jeg på at de selekterer kandidatene på sesjon til slik tjeneste. Spesialt da fallskjermjeger ikke er som du tror. Du må faktisk bestå opptaket før du får komme inn. De har svært mange søkere hvert år. Jeg har selv blitt godkjent og bestått opptaket. Det er ingen "walk in the park". Forstår han som bytta (Danidic). MJK har noe marinejegertjeneste som fgt. FSK/HJK har posisjoner til grenader eller personell med utdannelse fra forsvaret. For å bli grenader/verved personell må du ha fullført fgt. Uansett MJK/HJK/FSK/fallskjermjeger så settes det krav til at du har trent fysisk på forhånd for å ha noen mulighet. Hvorfor du fikk brevet vet jeg ikke. Kan tenkes det er fordi de ønsker å øke gruppen med søkere de kan valgt blandt. Forøvrig vet de ikke din fysiske form, utenom blodtrykkssjekken o.l. Endret 7. januar 2010 av warneck Lenke til kommentar
jayplay Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Man får brevet etter å ha søkt så vidt jeg vet. Aldri hørt om noen som har blitt innkalt uten å søke på forhånd. Har du meldt interesse om dette på sesjon så er det jo også selvfølgelig forståelig at du får brev da offiseren har satt deg opp som søker. Lenke til kommentar
Digitalklokke Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 (endret) HJK= Hærens jegerkommando, dette tilbys som førstegangstjeneste. FSK= Forsvarets spesial kommando, dette kan man søke på etter fullført 1.gangstjeneste. bare sånn at man vet forskjellen på de to Endret 8. januar 2010 av Digitalklokke Lenke til kommentar
Digitalklokke Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 (endret) Med HJK antar jeg du mener fallskjermjeger. Jeg skåret maks på alle testene (inkl kunnskapstesten), samt var i særs god form, men fikk ikke noe tilbud om fallskjermjeger. Ut i fra det tviler jeg på at de selekterer kandidatene på sesjon til slik tjeneste. Spesialt da fallskjermjeger ikke er som du tror. Du må faktisk bestå opptaket før du får komme inn. De har svært mange søkere hvert år. Jeg har selv blitt godkjent og bestått opptaket. Det er ingen "walk in the park". Forstår han som bytta (Danidic). MJK har noe marinejegertjeneste som fgt. FSK/HJK har posisjoner til grenader eller personell med utdannelse fra forsvaret. For å bli grenader/verved personell må du ha fullført fgt. Uansett MJK/HJK/FSK/fallskjermjeger så settes det krav til at du har trent fysisk på forhånd for å ha noen mulighet. Hvorfor du fikk brevet vet jeg ikke. Kan tenkes det er fordi de ønsker å øke gruppen med søkere de kan valgt blandt. Forøvrig vet de ikke din fysiske form, utenom blodtrykkssjekken o.l. Hvilket år besto du opptaket? Endret 8. januar 2010 av Digitalklokke Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 HJK= Hærens jegerkommando, dette tilbys som førstegangstjeneste.FSK= Forsvarets spesial kommando, dette kan man søke på etter fullført 1.gangstjeneste. bare sånn at man vet forskjellen på de to Hvis du først skal belære andre, bør du ikke spre feilinformasjon. Lenke til kommentar
Digitalklokke Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Ok, beklager. Belær meg? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Avdelingen heter HJK/FSK. Det er altså én avdeling. Ved denne éne avdelingen, har du flere underavdelinger. Nøyaktig hvor mange disse er, er gradert, men det er blant annet en fallskjermjegertropp og flere spesialjegeravdelinger (mener å ha lest i "arven etter kompani Linge" at disse bruker et annet navn enn tropp, men er usikker). Lenke til kommentar
warneck Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 (endret) Digitalklokke: 2006, enn du? Endret 9. januar 2010 av warneck Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå