Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Stresser du for mye?


Gjest Reidun Beate

Anbefalte innlegg

Gjest Reidun Beate

Er det noe jeg har lært gjennom å lese “The Secret”, så er det at man kommer ingen steder her i livet ved å stresse. F. eks hvis du forsover deg fra jobb en dag, så kommer ikke stressende tanker til å hjelpe deg å komme frem fortere. Mest sannsynlig kommer det kun til å skape enda flere problemer, som gjør deg enda mer sen til jobb. Den boken har virkelig snudd helt om på livet mitt, og det kun på 1 uke. Jeg føler meg som et helt nytt menneske. Vi fokuserer alt for mye på det negative, og alt for lite på det positive. Hadde det ikke vært bedre om vi hadde tatt livet med ro, hatt det mer gøy og fått gjort et bedre arbeid? Svar helt ærlig på disse spørsmålet: Hvor ofte tenker du “Huff. Jeg ser helt rævva ut i dag.” – “Jeg kommer ikke til å rekke bussen i dag.” – “Han hjelper med aldri med middagen.” Kjenner du deg igjen? Kanskje ikke ordrett, men du skjønner litt hva jeg mener? Hva om vi heller kunne tenkt f. eks slik: “I dag ser jeg egentlig ikke så verst ut.” – “I dag skal jeg rekke bussen.” – “Kanskje jeg skal spørre om han vil hjelpe meg å lage middag?”

 

Tidligere har jeg hengt meg opp i små bagateller hver bidige dag, uten å en gang vite hvorfor jeg blir irritert. Bare det at jeg har blitt så fort irritert har irritert meg. Det sier seg selv at slikt ikke er sunt for meg eller min kjære. Det var mine egen frustrasjon som fikk meg til å lese “The Secret”. Jeg ville ikke bli sint for ingen ekte grunn lenger. Alle sier at jeg skal sette pris på det jeg har, og det gjør jeg, men jeg kan gjøre det enda bedre. Nå står jeg opp om morgene og det første jeg tenker for meg selv er noe positivt. Det kan være alt fra å si “i dag skal jeg kun smile å være glad” til å kun snu meg rundt og se på mannen min et par minutter, og tenke takknemmelige tanker. Det skal så lite til for å gjøre seg selv lykkelig.

 

Hva med å begynne å snu om ditt liv i dag? Vær fokusert på å tenke positivt. Gjør det til en vane. Får du en negativ tanke, så steng den ut og prøv å forandre den ene tanken til flere positive i stedet. Kan jeg gjøre det, så kan du også. Det er ikke noen grunn til å gå gjennom livet som evig pessimist. Du får ingenting ut av det. Det er verdt et forsøk.. Ikke sant?

 

Hva synes dere?

 

Hvis dere likte denne teksten, så må dere gjerne lese flere lignende på reidunbeate.com

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...