Oleleh13 Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Har en gangske grei Hp, med vista. Hp Pavilion Entertainment PC. 4 gg skjermkort å slikt, prosessor burde tåle Css!!! blir utrolig varm, kompiser som hadde kødda å teipa igjenn der luft kommer inn! er FITTA forbanna nå.. går FIINT å sufre på nett å slikt, men når jeg starter opp Css eller noe anned, COD elns så får jeg spilt litt, Dvs: alt fra 1 min til 20 min! å så stopper maskina! alt stopper! lurer på om noen kretser er svidd av eller noe slikt.. er en ganske rask Pce egentlig.. tatt vekk teipen nå, når jeg såg under pcen om det var tett. hatt pcen i 4 måner? aldri svikta meg.. spilt kanskje 100 timer på den? om ikke litt mer. men ikke i samenhengende strekk.. Noen som Har Ideer på hva det kan være? å hva kan jeg gjøre for å få fikset de? Har forsikring, men orker ikke å hive bærbaren på reprasjon når alt skulearbeide ligger der å den andre berbaren har ødlagt tastatur etter mamma sitt uhell:/ Hjelp! Har en gangske grei Hp, med vista. Hp Pavilion Entertainment PC. 4 gg skjermkort å slikt, prosessor burde tåle Css!!! blir utrolig varm, kompiser som hadde kødda å teipa igjenn der luft kommer inn! er FITTA forbanna nå.. går FIINT å sufre på nett å slikt, men når jeg starter opp Css eller noe anned, COD elns så får jeg spilt litt, Dvs: alt fra 1 min til 20 min! å så stopper maskina! alt stopper! lurer på om noen kretser er svidd av eller noe slikt.. er en ganske rask Pce egentlig.. tatt vekk teipen nå, når jeg såg under pcen om det var tett. hatt pcen i 4 måner? aldri svikta meg.. spilt kanskje 100 timer på den? om ikke litt mer. men ikke i samenhengende strekk.. Noen som Har Ideer på hva det kan være? å hva kan jeg gjøre for å få fikset de? Har forsikring, men orker ikke å hive bærbaren på reprasjon når alt skulearbeide ligger der å den andre berbaren har ødlagt tastatur etter mamma sitt uhell:/ Hjelp! Lenke til kommentar
tainez Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 få nye venner er en av de tingene Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Tja, vanskelig å si direkte hva problemet er, men har du prøvd andre drivere? Lenke til kommentar
Oleleh13 Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 få nye venner er en av de tingene om du ville korrigere meg med att jeg var en Gamernærd. så sitter du jo du også på pcen halv 1 på natta! Lenke til kommentar
Oleleh13 Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 Tja, vanskelig å si direkte hva problemet er, men har du prøvd andre drivere? vil ikke begynne å rote med Drivere når jeg ALDRI har gjort noe slikt før.. kan utrolig lite om data. har en kompis som kan med dette, men han er tilfeldigvis på sjøen-.- meget kjipt for meg da:/ men slenger den inn på reprasjon jeg da! sier bare maskina slår seg av å vanskli å få på igjenn.. iløpe av den knappe halvtimen har pcen stoppen ca 8 ganger:/ kanskje du er enig med meg i en ting, siden jeg bor i 2 etasje? Lenke til kommentar
Adjin Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Hmm, sjekk at du har fått vekk all tapen og at det ikke er noe som hindrer viftene i å gå rundt, luft er veldig viktig og maskinen vil slå seg av hvis den tror det er fare for overoppheting, dette gjør den gjerne lenge før det er et reelt problem så hvis du får bort alt skulle det gå bra. Foreslår at du laster ned siw http://www.gtopala.com/download/siw.exe Der kan du se tempraturen på de delene som har måler, se hvs de ligger på og sjekk om noen stiger fort etter at maskinen er slått på. Lykke til Lenke til kommentar
PerB Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Les denne stickyen om hva du bør/må oppgi for å kunne få brukbare svar: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=377631 Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Det første du bør opplyse om er hvordan maskinen stopper opp. Er det bluescreen? fryser bildet fast og ingenting reagerer? (i så fall hva skjer med lyden?) Før du noen feilmeldinger? (og i så fall hva er de?) se også linken til PerB. god informasjon er roten til å kunne gi et godt svar. -Stigma Lenke til kommentar
Oleleh13 Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 Det første du bør opplyse om er hvordan maskinen stopper opp. Er det bluescreen? fryser bildet fast og ingenting reagerer? (i så fall hva skjer med lyden?) Før du noen feilmeldinger? (og i så fall hva er de?) se også linken til PerB. god informasjon er roten til å kunne gi et godt svar. -Stigma vel. fks før i dag. Spilte css i kankje 7 min. ALT fryste seg! ingenting reagerer, ingen knapper ingen bevegesle i musa, ikke noe lyd,. høres ut som om at maskina ikkje vil jobbe mer. bare slår av pcen å lar den stå av litt, men om jeg prøver med en gang starter den men slår seg av noen få sek etter.. ingen feilmeldinger å bluescreen, eller hakkete lyder.. bare full stopp, prøvd å venta lenge, opp til 6 timer menst jeg har gjort noe annet. men den er fortsatt fryst.. er meget irritert-.- Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Åpne PCen og kjenn om den er varm på CPU-kjøler eventuelt på skjermkort. Last ned SIW som en foreslår, og se på temperaturene PCen din har. Forsikre deg om at alt av vifter snurrer. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Åpne PCen og kjenn om den er varm på CPU-kjøler eventuelt på skjermkort. Last ned SIW som en foreslår, og se på temperaturene PCen din har. Forsikre deg om at alt av vifter snurrer. Kan være vanskelig siden det er snakk om en bærbar... Se om det lar seg gjøre å stille manuelt på viftehastighetene med et program som for eksempel Rivatuner. Lenke til kommentar
Oleleh13 Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 Åpne PCen og kjenn om den er varm på CPU-kjøler eventuelt på skjermkort. Last ned SIW som en foreslår, og se på temperaturene PCen din har. Forsikre deg om at alt av vifter snurrer. Kan være vanskelig siden det er snakk om en bærbar... Se om det lar seg gjøre å stille manuelt på viftehastighetene med et program som for eksempel Rivatuner. link til de programme? å kan man la alt stå på for fult hele tiden ? eller vil de skje noe domt da:S? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 At maskinen fryser og så ikke vil la seg slå på igjen før du har ventet en stund, spesiellt på en bærbar maskin, er ganske klassisk tegn på overheating ja. Det at du kun får feilene når du spiller (altså stresser GPU og lager masse ekstra varme) øker også mistanken i den retningen. Desverre er jeg ikke helt sikker på hva du kan gjøre for å sjekke og evt. reparere dette på ne bærbar. Prøv i første omgang å se om du kan få måle temperaturene på CPU og GPU via passende programmer for å se om vi kan bekrefte eller avkrefte et temperaturproblem. -Stigma Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Bærbar ja. Nei, da må den nok inn. Lenke til kommentar
Oleleh13 Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 Bærbar ja. Nei, da må den nok inn. Hmm! siden dere er så raske på svar, hvordan finner jeg fram til det jeg skal se på på det programme Adjin snakket om. og linket meg til, har sittet i kanskje 10 minutt å alt ser ut som en høystak for meg.. har nettopp komt hjem fra skule, nesten 11 timer borte, ikke lite de dessverre-.- så er litt sliten.. så hadde satt stor pris på om noen lagde meg en veileding! Åpne PCen og kjenn om den er varm på CPU-kjøler eventuelt på skjermkort. Last ned SIW som en foreslår, og se på temperaturene PCen din har. Forsikre deg om at alt av vifter snurrer. kan ikke opne den, da forsvinner forsikringa:P vet de er vansklig å finne ut om jeg har opnet den, men "proffer" om jeg kan si ser det fort. Lenke til kommentar
Darkbuster Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 (endret) Everest Home Edition er et fint program for å måle temperaturen. Etter nedlastning, Computer, Sensor, Under Temperatures står temperaturen på både GPU og CPU. Endret 4. januar 2010 av Darkbuster Lenke til kommentar
Oleleh13 Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 Everest Home Edition er et fint program for å måle temperaturen. Etter nedlastning, Computer, Sensor, Under Temperatures står temperaturen på både GPU og CPU. hmm, ser ikke så værst ut, kan ta en tur innom Css eller lignende i noen minutter å ser hvordan de blir da, kan også legge opp bilde så dere som kan dette ser det fort! Lenke til kommentar
Oleleh13 Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 Everest Home Edition er et fint program for å måle temperaturen. Etter nedlastning, Computer, Sensor, Under Temperatures står temperaturen på både GPU og CPU. hmm, ser ikke så værst ut, kan ta en tur innom Css eller lignende i noen minutter å ser hvordan de blir da, kan også legge opp bilde så dere som kan dette ser det fort! det andre bilde, det som de viser varmest på er når jeg har starta opp spillet.. spilt 2 min.. Lenke til kommentar
Darkbuster Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Det er sikkert noen andre som greier å lese det av bedre enn meg. Jeg bruker en eldre variant (2.20.405) som er litt mer oversiktlig, men igjen kanskje ikke helt pålitelig. Lenke til kommentar
Oleleh13 Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 (endret) Det er sikkert noen andre som greier å lese det av bedre enn meg. Jeg bruker en eldre variant (2.20.405) som er litt mer oversiktlig, men igjen kanskje ikke helt pålitelig. Kanskje litt bedre? dette var like før jeg slo den av, å nå er den litt mindre nå som jeg slo pcen på igjenn.. Den pcen jeg sitter på nå det gjelder. fikk spille litt å plutselig så fryste det seg. Endret 4. januar 2010 av Oleleh13 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå