Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problem med Pci Express x16 slot

Anbefalte innlegg

Jeg har PCI Express x16 slot og har klart å ødelegge den lille biten som holder kortet på plass, den som du dytter på for å få løs kortet. Jeg håper du skjønner hva jeg mener.

Datamaskin:

Dell XPS 210

CPU Intel® Core™2 CPU 6420 @ 2.13GHz

RAM 2.0 GB

Microsoft Windows XP Professional

Video Card: Geforce 9500 GT

Video RAM 256.0 MB

Det går fint å bruke maskinen til vanlig ting men når jeg skal kjøre noe tungt som f.eks. spille Age of Conan så får jeg problemer.

På spillet så får jeg ett bilde på skjermen (Det er noe greier fra spillet) og jeg kan ikke fortsette. Da pleier jeg å legge spillet ned og ta det opp igjen og jeg kan fortsette å spille men det vil da få ett nytt bilde på skjermen. Etter en stund så pleier jeg å få svart skjerm som flikker litt. Da har maskinen fryst.

Da lurer jeg på om dette har noe med biten som jeg har klart å ødelegge?

Det virker som at kortet ikke er skikkelig på plass men alt virker normalt etter når jeg har restartet maskinen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er ikke det skjermkortet så veldig kraftig, men har det fungert fint å spill AoC på maskinen før?

Du kan evt. prøve å legge kabinettet på siden slik at hovedkortet ligger flatt, da er du iallefall sikker på at skjermkortet sitter skikkelig.

Lenke til kommentar
Nå er ikke det skjermkortet så veldig kraftig, men har det fungert fint å spill AoC på maskinen før?

Du kan evt. prøve å legge kabinettet på siden slik at hovedkortet ligger flatt, da er du iallefall sikker på at skjermkortet sitter skikkelig.

På mitt forrige grafikk kort, Radeon X1300 Series, gikk det fint på lav grafikk kvalitet. Jeg kjøpte nytt så jeg kunne spille på høyere kvalitet.

Jeg har lagt kabinettet ned på siden men problemet er der fremdeles.

Jeg kjente på grafikk kort og det kjentes litt løst. Ikke sånn at jeg kan ta den ut men sånn at jeg kan vippe kortet litt side. Det virker som at kortet ligger på plass siden maskinen virker som normalt. Kanskje det mangler en skrue. Skal få undersøkt det senere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...