Merko Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Hei. Usikker på om dette er riktig forumkatogori, men anntar det Jeg er ganske fersk i Photoshop, så det blir en del eksperimentering osv. Jeg vil ta steget litt videre og skaffe meg et tegnebrett som jeg kan bruke. Kan dere anbefale noen? Må gjerne være litt "stor" plass, ikke sånn bitteliten firkant jeg kan tegne på Jeg er venstrehendt, men det har vel ikke noe å si? Uansett så vil jeg gi rundt 1000,- +- for et solid tegnebrett. Jeg kan altså 0 om tegnebrett, så kom gjerne med et forslag! Det beste hadde vært om du fant et på komplett,mpx eller netshop siden det er der jeg som oftest kjøper datautstyr. Takk. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 det som ofte anbefales er Wacom, men isåfall blir det ganske lite hvis du skal holde deg under 1000 kr. Med det sagt er i alle fall min erfaring at det kan være likegreit med et ganske lite brett, hvis ikke må man gjøre så store bevegelser, og det er vanskelig å få nøyaktig. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 det som ofte anbefales er Wacom, men isåfall blir det ganske lite hvis du skal holde deg under 1000 kr. Med det sagt er i alle fall min erfaring at det kan være likegreit med et ganske lite brett, hvis ikke må man gjøre så store bevegelser, og det er vanskelig å få nøyaktig. Takk for svar. Men om tegnebrettet er lite, blir det ikke da vanskelig og "kjøre rundt" med musa i photoshop? Får vel bare tegna på et liteområde da? eller? Uansett, jeg så litt på: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=507802 < Kan det være noe ? Lenke til kommentar
SolidFloyd Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 jeg handla akkurat ett slikt, hakke fått brukt det så mye ennå, men ser bra ut så langt. Funker i alle fall med win 7 og har en størrelse som funker for meg Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Uansett størrelse på brettet så får du tegna på hele skjermen. Lite brett vil gjøre bevegelsen på brettet stor på skjermen Si du tegner 1 cm på brettet, så vil streken kanskje bli 8 cm på skjerm med et lite brett, et større brett vil gjøre det lettere med detaljerte bevegselser. Har selv et på ca 10x12 cm og det virker helt ok for mitt bruk (i hovedsak reparasjon av eldre bilder) Lenke til kommentar
Merko Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 Uansett størrelse på brettet så får du tegna på hele skjermen. Lite brett vil gjøre bevegelsen på brettet stor på skjermen Si du tegner 1 cm på brettet, så vil streken kanskje bli 8 cm på skjerm med et lite brett, et større brett vil gjøre det lettere med detaljerte bevegselser. Har selv et på ca 10x12 cm og det virker helt ok for mitt bruk (i hovedsak reparasjon av eldre bilder) Ah. Det forklarer en del. Da går jeg for så stort brett som mulig siden jeg har 24" Skjerm. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=507802 < Ser dette greit ut? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå