Canis Lupus Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 (endret) ET spørsmål, alle RAW bildene mine har fått et skikkelig BLÅSKJÆR når jeg laster dem inn i Organizer - .JPG kopien er helt normal - hva kan dette komme av ? Endret 3. januar 2010 av Canis Lupus Lenke til kommentar
Inc Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Hvilket fargerom lever du i (sånn kameraverdensk)? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 PS Elements? I såfall bør du sjekke at du har siste versjon av Adobe Camera Raw installert. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Hvis du har Canon så synes jeg DPP er det beste første steg for RAW bilder, her har jeg faktisk greid å få hvitbalansen akkurat slik jeg ønsker. Det er det smarte med RAW, at man kan sette WB i ettertid. RandiA Lenke til kommentar
Canis Lupus Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 Fargerommet er RGB på kameraet Har siste versjon av ACR - Bruker Elements som organizer - editerer i CS4 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Fargerommet er RGB på kameraet Har siste versjon av ACR - Bruker Elements som organizer - editerer i CS4 RGB? sRGB eller Adobe RGB? Er det bilder med mye snø ? Tom Lenke til kommentar
Canis Lupus Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 Adobe RGB - kan kun velge mellom dette og sRGB på mitt 7D.... Her er et eksempel : Merker at jeg kan endre fargen i ACR modulen men veldig merkelig at alle RAW bildene blir "blå" out of the box....? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Har du Canon DPP på maskinen? Hvordan ser det ut der ? Lenke til kommentar
Inc Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 (endret) Kjør sRGB hele veien og se om det gjør noe utslag. Endret 4. januar 2010 av Inc Lenke til kommentar
ahaf Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 RAW filene har sitt eget fargerom. Fargerommet som settes i kamera gjelder JPG bilder eller som info i RAW fila til bruk i Canons DPP. Det er nok Adobe som ikke har truffet helt på konverteringa av RAW filer fra 7D. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå