Gå til innhold

Headsettet som fulgte med Xbox360 er defekt; reklamere?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For min egen del ville jeg ikke ansett headsettet til å være ment til å vare vesentlig lenger enn 2 år, og dermed har det 2 års reklamasjonsrett.

 

Skader ikke å prøve, alle har rett til å reklamere, spørsmålet er bare hvor langt du/butikken er villige til å gå før man får løst saken.

Lenke til kommentar

Hva er galt med headsettet, og hva tror du er årsaken? Hvor ofte er det brukt?

 

Om vi nå først skulle gå utifra at du har 5 års reklamasjonsfrist på produktet, så er det slett ikke sikkert at du har reklamasjonsrett på feilen som har oppstått :).

Lenke til kommentar
Det headsettet som følger med koster ikke mange kroner. Jeg hadde ikke giddet å reklamere på det :)

:hrm:

 

--

Mikrofonen knittrer konstant, selv når ingen sier noe. Tror det har noe med loddepunktene i headsettet. Har blitt brukt en del men ikke unormalt mye, headsettet viser ikke til noen slitasje av noe slag.

 

Kjøpt på Elkjøp! Give me your best estimates of success Alastor ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Tja, jeg kan ikke se noen grunn for at et headset som koster 249,- løst skal ha mer enn 2 års reklamasjonsfrist. Hadde du kjøpt et hvilket som helst annet headset til samme pris, hadde du da forventet at du skulle kunne reklamere på det etter fire år?

Lenke til kommentar
Det er 5 år på alt man kjøper i Norge uansett ;)

 

 

Aner ikke hvor du trekker dette fra, og som arbeider i butikk skremmer det meg at noen tror ting som dette.

Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år.
Lenke til kommentar
Det er 5 år på alt man kjøper i Norge uansett ;)

 

 

Aner ikke hvor du trekker dette fra, og som arbeider i butikk skremmer det meg at noen tror ting som dette.

Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år.

 

Skal jeg skremmes mer av at en butikkmedarbeider trekker så bastante slutninger på så tynt grunnlag da?

 

Jeg forstår ikke helt hva du legger til grunn som gir 2 år på denne? Den er ikke ment utenfor husets vegger, den er kjøpt i pakke med en gjenstand som tilsynelatende har 5 års reklamasjonsrett, og den vil normalt bare kunne brukes med den gjenstanden. Det virker for meg å være lite som taler for at gjenstanden ikke skulle takle 5 år når den er såpass bundet mot hovedproduktet - det er jo ikke sånn at vi snakker om billig øretelefoner til 20 kr, men et tilbehør som følger med i pakken og som er direkte bundet mot varen så og si. Men jeg kan jo ta feil :)

Lenke til kommentar

Jeg mener i alle fall at mine headset av den typen ikke er ment til å vare vesentlig lenger enn 2 år. Man tar de av og på hodet, og selv om man behandler de fint vil denne uungåelig før til slitasje. Argumentet om at det er bundet mot hovedproduktet er forsåvidt valid, men jeg mener at ting som er knyttet opp mot hovedproduktet på den måten du snakker om gjør hovedproduktet ødelagt/ubrukelig, ikke tilbehøret i seg selv. Altså om en PC-lader er defekt, vil man ikke kunne bruke Pcn, og det må derfor være lenger reklamasjon enn 2 år.

 

Uttrykte meg sikkert litt feil, jeg tar gjerne en diskusjon på hvorvidt det er 5 års reklamasjonsrett på produktet i denne tråden, jeg ble bare skremt av "alt har 5 år" tanken.

Lenke til kommentar
Jeg mener i alle fall at mine headset av den typen ikke er ment til å vare vesentlig lenger enn 2 år. Man tar de av og på hodet, og selv om man behandler de fint vil denne uungåelig før til slitasje. Argumentet om at det er bundet mot hovedproduktet er forsåvidt valid, men jeg mener at ting som er knyttet opp mot hovedproduktet på den måten du snakker om gjør hovedproduktet ødelagt/ubrukelig, ikke tilbehøret i seg selv. Altså om en PC-lader er defekt, vil man ikke kunne bruke Pcn, og det må derfor være lenger reklamasjon enn 2 år.

 

Uttrykte meg sikkert litt feil, jeg tar gjerne en diskusjon på hvorvidt det er 5 års reklamasjonsrett på produktet i denne tråden, jeg ble bare skremt av "alt har 5 år" tanken.

 

Rent umiddelbart så snakker vi jo ikke om hodesett i tradisjonell forstand - de kan gjerne tas med, og behandles så røft at varen ikke på langt nær ville overlevert 2 år uansett. Men her tales det jo om en vare som i hovedsak bare kan brukes med xbox - men så er spørsmålet - ville varen vart vesentlig lenger enn 2 år, eller bare 3 år, som neppe kan sies å være vesentlig mer. Men for all del, jeg kan ta feil - men jeg syns TS og andre fortjener et grunnlag for å vurdere, ikke bastante slutninger - men du har rett, ikke alt har 5 år.

Lenke til kommentar

Kan ikke dette sammenlignes med batterier i bærbare maskiner? Der har forbrukerombudet(?) kommet frem til at batterier vertfall skal vare i minimum 2,5 år, dermed 2 års reklamasjon?

 

Så trekke konklusjon om at dette produktet har automatisk har 5 års reklamasjon siden det er bundlet med et annet produkt som har 5 år, blir vel litt feil?

Lenke til kommentar
Kan ikke dette sammenlignes med batterier i bærbare maskiner? Der har forbrukerombudet(?) kommet frem til at batterier vertfall skal vare i minimum 2,5 år, dermed 2 års reklamasjon?

 

Så trekke konklusjon om at dette produktet har automatisk har 5 års reklamasjon siden det er bundlet med et annet produkt som har 5 år, blir vel litt feil?

 

Foreslår du leser hva jeg skriver først jeg,

 

Det virker for meg å være lite som taler for at gjenstanden ikke skulle takle 5 år når den er såpass bundet mot hovedproduktet - det er jo ikke sånn at vi snakker om billig øretelefoner til 20 kr, men et tilbehør som følger med i pakken og som er direkte bundet mot varen så og si. Men jeg kan jo ta feil

 

Jeg sier ikke dermed at gjenstanden har det . men jeg sier at jeg ser punkter som taler for det - har du noe annet så kan du jo kanskje komme med det? :)

Lenke til kommentar

Update:

 

Sendte mail til Microsoft, som gav meg beskjed å kontakte deres Xbox-divisjon.

Sendte dem en mail men de hendviste meg videre til en ufattelig dårlig FAQ og nevnte om ikke FAQ'en løste problemet, måtte jeg ta kontakt med forhandler. Sendte en mail tilbake og ytet et ønske om å forholde meg til dem som produsent og ikke forhandler (som ligger et stykke unna meg og har ikke tid å dra ditt)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...