Gå til innhold

[Løst]Er det mulig å kjøre surround med Denon PMA 860?

Anbefalte innlegg

Hei!

Driver for øyeblikket å innrede ei kjellerstue.

Bilde er på plass, men mangler lyd.

Foreløpig skal jeg bruke mammas gamle 2.0 annlegg, men kunne tenke meg surround til når jeg skal se film/game.

Anlegget består av en DENON PMA 860 m. tilhørende cdspiller og radio, og to høytalere jeg ikke kommer på hvilket merke er. Pakken skal ha kostet rundt 20 000kr da de kjøpte den i studietida.

Det jeg lurer på er følgende: Vil det være mulig å bygge ut til surround med den forsterkeren?

Evt: Er det noen billige surroundanlegg som vil gjøre en OK jobb, til litt film?

Endret av Larshl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter hva jeg kan se så er dette en rimelig bra forsterker, så om du virkelig har lyst til å bruke den til surround, så kan skaffe en billig surround-forsterker med pre-out, og bruke den du har til å drive fronthøytalerne dine, så vil du få surround noenlunde billig, og samtidig beholde kraften du har i dag.

Lenke til kommentar
Det jeg lurer på er følgende: Vil det være mulig å bygge ut til surround med den forsterkeren?

Det kan bli en liten utfordring å finne en senterhøyttaler som "klinger" likt med de to stereohøyttalerne du har i dag. Litt dumt dersom lydbildet endrer seg ettersom et objekt beveger seg fra høyre til venstre (eller omvendt).

Kjøper du noe nytt (evt. pent brukt), kan du jo få noe der høyttalerne er avstemt til hverandre.

Og hvis du først må kjøpe en 3.1-forsterker (som et tillegg til den 2.0 du har), så er vel spørsmålet om det blir noe billigere enn å kjøpe en ny 5.1-forsterker ...

Jeg tror jeg ville ha prøvd å finne et godt hjem til den gamle Denon'en og de to høyttalerne ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...