Gå til innhold

skal kjøpe et bedre skjermkort, hvilket?

Anbefalte innlegg

heisann, er ny på forumet her og er helt noob på pc!

jeg har en hp pavilion p6045sc med et ati radeon 4650 hd 1gb skjermkort, men vil ha et bedre et! men hvilket bør jeg kjøpe?

vil også få i nye prosessore om jeg finner noen billige som er bedre enn mine. det står i 4stk amd phenom 750 quad-core processor, 2400mhz.

Endret av gatebilboy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva bruker du PC'en til da?

Et 5770 til rolig spilling, et 5870 dersom du krever litt ekstra bang. Tenk over om RAM og prosessor kanskje ikke klarer å henge med, dersom du skulle gå for et kraftigere kort.

Et 5850 er et utmerket kort, og kan ses på som en liten mellomting mellom de to nevnt over :) Alle vil klare å dra det aller meste av spill, på gode oppløsninger.

Lenke til kommentar
Hva bruker du PC'en til da?

Et 5770 til rolig spilling, et 5870 dersom du krever litt ekstra bang. Tenk over om RAM og prosessor kanskje ikke klarer å henge med, dersom du skulle gå for et kraftigere kort.

Et 5850 er et utmerket kort, og kan ses på som en liten mellomting mellom de to nevnt over :) Alle vil klare å dra det aller meste av spill, på gode oppløsninger.

bruker den på spill og film. men hva er det pci express greiene og det betyr?

har 8gb ram på pc`n, 1 terra disk.

skal jeg først kjøpe noe så blir det sikkert det beste så jeg slipper og ppgradere senere.

men hva er pci, pci express og alt det der? hva må jeg kjøpe? :s

Endret av gatebilboy
Lenke til kommentar

Det er tilkoblingene til hovedkortet ditt.

Gamle kort går på PCI eller AGP, mens moderne kort går på PCI-express 16x. Du skal ha PCI-e 16x, som er det vanlige. Selges omtrent ikke skjermkort med annen tilkobling lengre.

Anbefaler Ati 5770. Et veldig godt kort, til en veldig billig penge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...