rabs Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 .. er den utvilsomt beste parmesanosten. Denne er fra Italia. Den selges i norge men det koster utrolig utrolig mye!! Så mye at det frister ikke å kjøpe den, selv om osten er helt fantastisk. Er det noen som vet hvor mye en sånn en koster i Italia? Pris pr kg, sånn ca. Vurderer å hamstre skikkelig når jeg en gang skal dra dit !! Lenke til kommentar
HValder Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Kan ikkje sei eg er enig med deg der, ikkje den beste parmesanen eg har smakt, du får utvilsomt betre ost i Italia. Kan forøvrig anbefale norsk parmesan av geitemelk, muligens beste parmesanen eg har smakt. Lenke til kommentar
rabs Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 Kan ikkje sei eg er enig med deg der, ikkje den beste parmesanen eg har smakt, du får utvilsomt betre ost i Italia. Kan forøvrig anbefale norsk parmesan av geitemelk, muligens beste parmesanen eg har smakt. Parmigiano Reggiano er jo italiensk parmesanost. Det jeg lurer på er prisen på denne i Italia. De norske importørene av denne osten tar jo blodpris. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 (endret) Parmigiano Reggiano er eneste parmesanen! I henhold til et EU-regulativ er Reggiano den eneste osten det er lov å kalle parmesan.. I Norge er det toll på 250% eller noe, så det er nok statskassen som tar blodprisen, men det koster mye mindre i Italia.. Endret 4. januar 2010 av the_last_nick_left Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå