Gå til innhold

OL2010:Vinter-OL 2010 - Generell diskusjon (Aftermath)

Latias

Anbefalte innlegg

Er i det hele tatt ikke spesielt imponert over Vancouver så langt. NRK hadde en sak om urinnvånere som ble stuet vekk der borte, Boit for ikke delta, curlinghallen ser stusselig ut, 10 plussgrader og mulige dieselforhold...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg personlig ser ikke noe negativt i at f.eks Ghana stiller Ishockeylag eller at Marokko har en kar som vil gå på skøyter. Det bevarer den olmypiske ånd. OL handler ikke kun om de som kan ta medalje, i så fall hadde det jo kun stått 10-12 stk til start i hver disiplin.

Helt enig, det er jo en del av OL som man ikke får sett i VM eller verdenscup.

Lenke til kommentar

Regner vel med de selger flere typer billetter enn tribunebilletter til langrenn og skiskyting?

I curling derimot har de bygget en hall for 5600, i et land hvor det kunne vært 20 000 på -hver- kamp, og sikkert 40 000 i sluttspill. Canadiske mesterskap spilles for stappfulle tribuner i vakre annlegg for 20 000+. Har naturlig nok vært ganske mye frustrasjon i Canada over dette.

Lenke til kommentar
Mhm, Langrenns og skiskytterarenan skal jo kun ta 5000personer. Det er jo omtrent så mange som kommer Norgescuprenn.

5000 tilskuere på Norgescup renn? Vel....

Ok jeg overdrev kanskje en smule når det gjelder norgescup.

De regner med max 7000pers på disse øvelsene. Ingen innfødte gidder å se på det, de ser heller på curling eller hockey. Dermed blir det kun de som har flydd over fra Europa som orker. Pluss at disse arenaene tydligvis ligger midt inne i skauen, utenfor allfarsvei.

Så det på dagsrevyen i går eller forigårs tror jeg.

Endret av Mchansern
Lenke til kommentar
Er i det hele tatt ikke spesielt imponert over Vancouver så langt. NRK hadde en sak om urinnvånere som ble stuet vekk der borte, Boit for ikke delta, curlinghallen ser stusselig ut, 10 plussgrader og mulige dieselforhold...

Ja, nå har jeg ikke peiling på hvordan man regner ut disse FIS-poengene, men det er uansett ganske besynderlig at man stenger ute den eneste løpereren fra et land. På en annen side har han vel egentlig mulighet til å stille til start på alle andre langrennsøvelsene. Arrangørene har et maks antall løpere som kan delta, og hvis vi er helt ærlige med oss selv: Hvis det var slik at en nordmann med medaljesjanser måtte vike plass for å få Boit med, ville vi sagt "kjør på"?

Det er som du påpeker veldig rart at Curlinghallen av alle ting skulle være så annenrangs. Kanskje Kanadierene ikke setter et OL-gull i Curling så veldig høyt, med tanke på hvor mye vanskeligere det er å få en god plassering i nasjonale mesterskap i Kanada vs de internasjonale hvor bare ett kanadisk lag får stille? Meh... rare greier.

Mhm, Langrenns og skiskytterarenan skal jo kun ta 5000personer. Det er jo omtrent så mange som kommer Norgescuprenn.

5000 tilskuere på Norgescup renn? Vel....

Ok jeg overdrev kanskje en smule når det gjelder norgescup.

De regner med max 7000pers på disse øvelsene. Ingen innfødte gidder å se på det, de ser heller på curling eller hockey. Dermed blir det kun de som har flydd over fra Europa som orker. Pluss at disse arenaene tydligvis ligger midt inne i skauen, utenfor allfarsvei.

Så det på dagsrevyen i går eller forigårs tror jeg.

Ja jeg og så den reportasjen tror jeg. Svensk? Uansett. Det var ganske sjokkerende og begredelig det vi fikk se. Og hvis, som nevnt ovenfor, curlinghallen og er nedprioritert må man vel begynne å lure på hva de har brukt pengene på. Renovering av ishockeyhaller?

Da må eg spør: Hvilke idrette bryr vi nordmenn oss om.

Og en tilleggssortering: Utenom de en nordmann kan vinne i....

Norge kan vinne i mye...

Akkurat. I farten kommer jeg på ishockey, isdans, bob og aking hvor Norge ikke har reelle sjanser. Og veldig mange kommer til å se på iallfall ishockey likevel. Personlig kommer jeg sikkert til å se en kamp og to i curling for kvinner selv om ikke nordmenn deltar en gang. Men for all del, jeg er helt med på den der "har man ikke en utøver som har sjanse til å hevde seg i f.eks langrenn, bryr man seg ikke" -tankegangen.

Lenke til kommentar
Det er visst farlig å se på for mye OL folkens!

Ja jeg leste dette. For en skrue! Ble mest overraska over at han kunne påstå at i en typisk familie er det egentlig bare far som vil se OL. Mor følger kanskje halvhjertet med på et par grener. Ungene er enten for små til å forstå hva som foregår, eller så har de blitt smittet av far.......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...