Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kommer ikke på internett

Anbefalte innlegg

Hei, har en PC her jeg ikke får på internett, dette er feilmeldingen jeg får: 'Windsows har oppdaget et tilkoblingsproblem mellom denne datamaskinen og modemet. Sjekk Ethernet-kabelen og kontroller at den er plugget inn i Ethernet-porten på denne datamskinen. Kontroller at enheten du kobler til damaskinen (modemet, ruter ell gateway) er koblet til og slått på"

Kommer på internett med alle andre PCer enn denne, og jeg frykter det var et eller annet jeg trykket på men aner ikke hva. Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, har en PC her jeg ikke får på internett, dette er feilmeldingen jeg får: 'Windsows har oppdaget et tilkoblingsproblem mellom denne datamaskinen og modemet. Sjekk Ethernet-kabelen og kontroller at den er plugget inn i Ethernet-porten på denne datamskinen. Kontroller at enheten du kobler til damaskinen (modemet, ruter ell gateway) er koblet til og slått på"

Kommer på internett med alle andre PCer enn denne, og jeg frykter det var et eller annet jeg trykket på men aner ikke hva. Noen som kan hjelpe meg?

Noe software du burde ha installert? Drivere?

Lenke til kommentar
Tviler, dette er en PC jeg har vært på internett med tidligere. Mener som jeg sa å huske at jeg kom borti en eller annen knapp, men husker ikke hvilken

Dreier seg altså om kablet forbindelse?

Følte dette kom ganske bra fram i første post.

Prøv å instaler driver på nytt!!!

Har ikke windows en reparerings fynksjon som du deaktiverer nettverket osv. iallefall i vista. Prøv dette isåfall.

Lenke til kommentar
Tviler, dette er en PC jeg har vært på internett med tidligere. Mener som jeg sa å huske at jeg kom borti en eller annen knapp, men husker ikke hvilken

Dreier seg altså om kablet forbindelse?

Følte dette kom ganske bra fram i første post.

Prøv å instaler driver på nytt!!!

Har ikke windows en reparerings fynksjon som du deaktiverer nettverket osv. iallefall i vista. Prøv dette isåfall.

Den synes jeg var unødvendig.

Relativt relevant om feilmeldingen sier kablet eller om det er en ren feilmelding. Enkel løsning hvis nettverket er trådløst.

Lenke til kommentar

HP har vel 3 wifi-knapp alternativer (om jeg ikke tar helt feil):

1. Knapp foran på siden som vender mot magen, under de 3 lampene, som man kan dra til venstre og høyre. Blå lys = På, Orange lys = Av

2. Touchpanel: På touchpanelet har man et WIFI/Trådløs symbol som man kan trykke på. Lyser det (Grønt eller no) så er det på, lyser det ikke er det av

3. FN + FX tast. Se på F1-12 tastene etter et "bilde" som minner om et trådløs symbol / antenne, og trykk FN+denne knappen. (Som nevnt over, men ikke nødvendigvis F2)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...