Gå til innhold

Lite, raskt os for internett (operativsystem) og xp installasjon

Gjest Slettet+65471

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+65471

Jeg hadde xp, men det er blitt så tregt og istedenfor å reinstallere det vurderer jeg å installere noe annet, men jeg vet ikke hva. Det er en skikkelig gammel og treg maskin som kun skal brukes til å være på internett (gjerne google chrome) og skrive ut noen ting. Å kunne bruke spotify hadde også vært greit, men det er ikke så farlig. Jeg lurer på hvilken os jeg skal velge for å komme på internett med en usb nettverksadapter og skrive ut med en canon printer. Takk for hjelp!

Hvis jeg ikke finner noe bra blir det reinstallasjon av norsk xp home x32 eller hva det heter. Jeg har kode eller cd-key, men ikke selve cd og har prøvd å laste ned noen cder fra nettet, men de godtar ikke koden. Må det jeg laster ned være norsk når jeg har norsk kode? Hvis det er det hadde det vært fint å få vite hvor jeg kan laste ned det fra (har forstått det slik at det er lov å laste ned så lenge man bruker sin egen cd-key). Takker for hjelp:)

Jeg er ny på forumet, så det kan være dette er postet i feil kategori og da hadde det vært fint om noen flyttet den til riktig! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først - Det er vanligvis ikke lov å laste ned CDer fra nett (ISO fra piratsider). Unntak finnes, og om vi sier at du har lastet ned fra en lovlig kilde (skoletilgang til MS osv), må du passe på at CD-key er til samme lisens som ISO.

Eks. Du har sikkert OEM eller Home CD-key. Da må du også ha ISO med Home eller OEM. Du har sikkert funnet XP Pro eller XP Enterprise. Derfor fungerer ikke din CD-key.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+65471
Først - Det er vanligvis ikke lov å laste ned CDer fra nett (ISO fra piratsider). Unntak finnes, og om vi sier at du har lastet ned fra en lovlig kilde (skoletilgang til MS osv), må du passe på at CD-key er til samme lisens som ISO.

Eks. Du har sikkert OEM eller Home CD-key. Da må du også ha ISO med Home eller OEM. Du har sikkert funnet XP Pro eller XP Enterprise. Derfor fungerer ikke din CD-key.

Takk for hjelp, men jeg passet på at det var home jeg lastet ned, men det var engelsk versjon. Kan det ha noe å si når jeg har kode til norsk versjon? Kan det ha noe å si hvilket år det xp home versjonen kom ut? Jeg er ikke erfaren med dette, men prøver bare å fikse en gammel pc som jeg ikke vil kaste:P

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+65471

Bare et lite annet problem, hvordan kan man åpne en .rar fil uten admin rettigheter? Jeg kan ikke installere winrar, det krever admin:(

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+65471

Ok, alt gikk greit fram til jeg koblet meg til internett. CD-keyen var ikke godkjent når jeg skulle aktivere, og jeg er sikker på at det er en gyldig CD-key. Hva gjør jeg nå? 30 dager igjen:( Jeg installerte Home, men har kanskje CD-key til OEM, er det noe forskjell?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...