Gå til innhold

Kan ASRock ION 330 brukes som HD-PVR?

Anbefalte innlegg

Vet at ASRock ION 330 ikke har tv-inngang eller ekspansjonsspor, men finnes det USB-baserte TV-kort som kan ta imot signaler fra Canal Digital?

Vet ikke helt hva jeg trenger for å gjøre en PC om til en PVR, det er vel et TV-kort og en kortleser (for smartkortet fra Canal Digital) som trengs? Så da vil det vel i teorien kunne gå på en ASRock ION 330, hvis det finnes USB-versjoner av disse tingene altså...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner :-)

Da er det bare et siste spørsmål: Hvis Canal Digital gjennomfører sin trussel med å innføre pairing, er det da noe man kan gjøre for å omgå dette, uten å måtte kjøpe enda mer utstyr?

Er ikke så keen på å blåse 2000,- for disse tre delene hvis det viser seg å slutte å fungere etterhvert...

edit: Ser nå at Canal Digital selger CAM som man skal kunne bruke på IDTV'er...nå vet jeg ikke helt hvordan pairing virker, men hvis man skaffer en CAM fra Canal Digital og bruker den i kombinasjon med TV-kortet og CI'en som ble linket til i denne tråden, så vil det kanskje funke likevel?

ref: http://www.canaldigital.no/TV/kabel-tv/Tem.../Dette-er-IDTV/

Endret av agitator
Lenke til kommentar

RiksTV har pairet kort med CAM (slik som linken over beskriver).

Så det burde virke.

Var ikke klar over at CD hadde et slikt tilbud.

Men så det er sagt, jeg vet ikke om dette virker, det er bare en antagelse.

Selv har jeg GET med kortleser fra Norsk Tipping + Softcam.

Endret av obergeru
Lenke til kommentar

Jeg har også en kortleser fra Norsk Tipping...noe gammel men: "CardMan 2020" fra 2002. USB, og den funker fint i Windows 7, til lesing av tippekortet altså.

Vil det si at jeg kan starte med å kun anskaffe meg TV-kortet (https://prisguiden.no/produkt/98314), og så teste kortleseren fra Norsk Tipping med kortet fra Canal Digital og Softcam?

Har du noen link til Softcam? Finnes det både for Windows og Linux?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...