Frank_K Skrevet 3. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2010 Et raskt spørsmål til alle dere som er kunnskapsrike når det gjelder klær: Jeg kjøpte en dress i begynnelsen av sommerferien i fjor, og allerede da var den litt stor i livet. Siden den gang har jeg trent - mye! - og da jeg brukte dressen min på julaften var den altfor stor i livet. Den var riktignok brukelig, men absolutt i videste laget (jeg har gått ned mange kilo!). Det er bare livet det er noe galt med; lengde osv. er helt fint. Spørsmålet mitt er da: kan jeg få sydd dressbuksa inn i livet? Er det noe en skredder kan gjøre? (og koster det eventuelt flesk?) Alle svar tas imot med takk! Frank_K PS. Jeg har null peiling på dress, så snakk til meg som om jeg er et lite barn helt uten forkunnskap! Lenke til kommentar
thrice Skrevet 3. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2010 Det går fint. Burde ikke koste mer enn et par hundre kroner. Lenke til kommentar
Frank_K Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. januar 2010 Takk for svar! Tilleggsspørsmål: Vil man kunne se at buksa har blitt sydd inn? Med andre ord; vil buksa se like fin ut som før også etter innsyingen, eller vil den ta - i mangel av et bedre uttrykk - estetisk skade? Lenke til kommentar
thrice Skrevet 3. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2010 Det kommer litt an på hvor mye buksa blir sydd inn og snittet fra før av. Jeg foreslår at du snakker med skredderen hvordan det blir. Be om pris på forhond også. Jeg har bare erfaring fra Kristiansand. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 3. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2010 Er det snakk om en cm eller to vil det mest sansynlig se bra ut. Noe særlig mer enn det kan fort bli stygt. Men det kommer som Thrice sier ann på buksen. Dra til en skredder og spør. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 3. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2010 Hvis du ikke får sydd den inn slik at det blir pent. Så bør du jo være meget fornøyd med at du har trent så bra at du må feire med å kjøpe ny bukse. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 3. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2010 ^Sant! Og uansett, det skader jo ikke å prøve å sy den inn. Det eneste du taper er et par hundrelapper og en bukse du ikke hadde fått brukt uansett... Lenke til kommentar
Frank_K Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. januar 2010 Takk for gode svar! Jeg skal dra til en skredder og høre så fort som råd er. Er det noen av dere som har gode erfaringer med skreddere i Oslo-området (eventuelt fra området rundt Lillestrøm - min stolte hjemby)? (Dressen stammer forøvrig fra Volt, og er av Bruuns Bazaar-merke, hvis det skulle si dere noe som helst.) Lenke til kommentar
thrice Skrevet 3. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2010 Spørr bebeluv. Han bor på Lillestrøm tror jeg Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 4. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2010 Ikke værst thrice Jeg kan anbefale skredderen som ligger ved siden av Europris i Lillestrøm, dem gjorde en veldig god jobb med Filippa K dressjakken min, eneste minuset kan være prisen. Men bukser er såpass liten jobb i forhold, så ta en titt der. Enzo bruker dem også fast, så det sier litt om standarden. Lenke til kommentar
Frank_K Skrevet 6. januar 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. januar 2010 En takk til alle som har svart meg godt på spørsmålene mine; jeg skal nå få dressbuksen sydd inn hos den skredderen som ble anbefalt i Lillestrøm (Lillestrøm sysenter). Forhåpentligvis vil det være mulig å sy den inn såpass at buksa blir brukelig igjen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå