joaksle Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 (endret) Jeg har fått i oppgave å formatere pc'n til en kompis i håp om å få fikset problemet hans. Han kommer ikke inn i windows. Rett etter Acer logoen, kommer det bare opp en svart skjerm med en blinkende understrek. Jeg formaterte den om til Windows 7, og kom innpå helt fint. Men når jeg restartet pc'n etter å ha installert noen programmer, skjer det samme. Jeg har ikke aning hvordan jeg skal komme meg videre til innloggingen. Pc'n er en Acer Aspire 5920 series. Legger ved ett bilde. Hadde vært kjempe om noen vet hva problemet er, og har en løsning! Endret 3. januar 2010 av joaksle Lenke til kommentar
Adjin Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Hei. Ja, nei, noen laptopper fungerer ikke bra med windows hibernate. Det du gjør er å holde av knappen inne til maskinen slås av, start maskinen på nytt, velg slett "startpunkt"(Husker ikke hva det heter) og start maskinen som vanlig. Nå skal den starte som vanlig igjen. Så går du inn og slår av alle strømsparefunksjoner. Så slipper du problemet igjen i fremtiden. Lykke til. Lenke til kommentar
joaksle Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 Hei.Ja, nei, noen laptopper fungerer ikke bra med windows hibernate. Det du gjør er å holde av knappen inne til maskinen slås av, start maskinen på nytt, velg slett "startpunkt"(Husker ikke hva det heter) og start maskinen som vanlig. Nå skal den starte som vanlig igjen. Så går du inn og slår av alle strømsparefunksjoner. Så slipper du problemet igjen i fremtiden. Lykke til. Hvor finner jeg " slett "startpunkt" "? Lenke til kommentar
Niram Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Jeg tipper defekt harddisk. Ligger det noe diagnose- program i BIOS? Lenke til kommentar
joaksle Skrevet 6. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2010 Jeg tipper defekt harddisk. Ligger det noe diagnose- program i BIOS? Hva mener du med det? Ikke noe diagnose greier som jeg kan se. BIOS'en har 4 menyer, information, main, security, boot. Information - bare masse info om datamaskinen. Main - tid, dato, minne, quiet boot, power on display, network boot, d2d recovery, sata mode. Security - ikke noe spesielt Boot - hva jeg vil skal boote opp først, cd-rom, harddisk osv.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå