Gå til innhold

Privatist i kroppsøving

conolo

Anbefalte innlegg

Jeg hadde kroppsøving på vgs (R94), men trenger å forbedre karakteren. Er det noen som hvordan eksamen foregår? Er det bare teori? Jeg ser liksom ikke for meg at man skal ha en gymtime foran en fremmed lærer, eller er det slik?

Noen som har hatt ekamen i kroppsøving som privatist som vil dele sine erfaringer?

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du ta faget VF4900 (kroppsøving 3. år) i R94, er det både en skriftlig og en praktisk del. Dette er stort sett en oppgave om å lage et treningsprogram, som du deretter skal gjennomføre etterpå i den praktiske biten.

Spør du meg, er det vel så greit å melde seg opp som privatist i Kunnskapsløftet, da slipper du den praktiske biten – og du kan til og med ha med deg læreboken på eksamensdagen.

Lenke til kommentar

Ja.

Det er forskjell på førstegangsprivatister (folk som ikke har karakter i faget fra før), og forbedringsprivatister. I R-94-reformen må forbedringsprivatister ta både en praktisk og en teoretisk bit – mens førstegangsprivatister slipper unna med teoridelen.

I Kunnskapsløftet er det kun teori, uavhengig av om man er forbedrings- eller førstegangsprivatist.

Lenke til kommentar
Ja.

Det er forskjell på førstegangsprivatister (folk som ikke har karakter i faget fra før), og forbedringsprivatister. I R-94-reformen må forbedringsprivatister ta både en praktisk og en teoretisk bit – mens førstegangsprivatister slipper unna med teoridelen.

I Kunnskapsløftet er det kun teori, uavhengig av om man er forbedrings- eller førstegangsprivatist.

Okei, så jeg kan velge om jeg vil melde meg opp i kunnskapsløftet eller R94 når jeg har et R94-vitnemål? Det er jo supert om jeg slipper den praktiske biten :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...