Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg skal ta bilteorien i morgen muntlig og har lærevansker

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hei. Skriver her for jeg ikke fant noe annet passende sted der det var gjesteposting. Ettersom dette er et sensitit innlegg.

Det har seg slik at jeg har strøket 6 ganger på bilteorien. Dette var på data. Fordi jeg er født prematurt (for tidlig) så har jeg lærevansker og sliter meg gjennom mye. Gang på gang strøk jeg og når jeg hadde strøket den 6 ganger så ga jeg opp. Å fant ut at jeg måtte ta den muntlig.

Jeg dor til skolen og det skriv et brev som jeg leverte til vegvesene. Der de bekreftet mine vansker og at jeg hadde hatt gjevn kontakt med PP-tjenesten oppover hele grunnskolen. Det viste seg at vegvesene var veldig vanskelige med å innvilge muntlig men etter dette brevet så var det ikke noe problem.

I mellomtiden har jeg lest og lest. Jeg har også hatt to timer teori med en annen kjørelærer på trafikkskolen min. Han har vert tidligere sensor i vegvesene. Å har et eget pedagogisk opplegg for de som skal opp til muntlig prøve av skolens elever.

Som nevnt hadde jeg to timer med han. Å det han sa det var at jeg egentlig kunne teorien, men klarte ikke oppfatte helt hva det egentlig var ute etter i selve spørsmålet. Å da igjen svarte feil. Som han sa, du er ikkke dum. Selv om jeg mente det selv.

I morgen skal jeg opp til muntlig prøve og jeg gruer meg noe helt ekstremt. De jeg har snakket med som har tatt prøven muntlig, har fått hjelp av sensor til å omformulere spørsmålet og få sensor til å "grave" ut svaret av dem. Med å snakke rundt spørsmålet og trafikk situasjonen i spørsmålet. Er det "lovelig" hjelp? Eller kan jeg også rekne med å få det?

Kan noen fortelle litt hvordan disse muntlige prøvene fungerer? Dette gleder jeg meg virkelig ikke til :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En i klassen min måtte ha samme opplegget siden han strøk 5-6 ganger på teorien. Da fikk han prøve å ta den muntlig, noe som gikk kjempebra. Han bestod, og durer i disse tider rundt på veien.

Tror du vil få opplest og forklart nærmere hva de mener med spørsmålene. Skal ihvertfall bli lettere for de med lese/skrivevansker.

Lenke til kommentar

Jeg holder på med teori og har prøvd nå i 1 år å få setvikatet ( i snøwscooter). Jeg har dysleksi, så har problemer med å forstå lover etc. inkludert må jeg kunne lover for bil også. Jeg har spurt om få den muntlig, men gjør ikke saken bedre siden de bare leser opp spørsmålene og svaralternativene på pcn, og formater litt på settningene slik at jeg forstår det bedre. Men dette er da snø scooter, men går utifra (ifølge det de på veivesne sa) at det gjelder det samme på det meste man skal kjøre opp til. :/

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest olsen nils

Du går inn i et rom, og der sitt det 1 man, og ber deg sitte på daten, du starter teorien i daten,

Når du trykker neste på spm, og neste, når du trykker feil spm, så sier han til deg: Gå tilbake til den spm, så ser du nøyaktig hva du har gjort feil, så ser du, hver gang du gjør feil, så sier han til deg. at du skal tilbake og vurdewre den spm,

jeg fikk 2 feil, og har teorien på boks;), har oppkjøring den 6 mai!

OG PRØV OG LEK DUM SOM FAN;), DET HJELPER !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...