Gå til innhold

Hvor skal jeg kjøpe?

Anbefalte innlegg

Jeg har bestemt meg for å kjøpe meg en HTC hero i slutten av februar, dermed lurer jeg på hvor det er lurt å kjøpe telefon? Jeg har dårlige erfaringer med Expert, vil helst ikke kjøpe derfra, men er det noen nettbutikker som noen av dere kan anbefale for meg? Som har god kundebehandling og gode garantiordinger. Hvis jeg skal fortsette med mitt abonnement som jeg har fra tele2, har jeg da ingen andre muligheter fra andre butikker enn TELE2... https://www.diskusjon.no/style_images/main_...icons/icon2.gif

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal kjøpe mobilen til rabattert pris ved å binde ditt Tele2-abonnement, må du handle på Tele2.no eller i en butikk som forhandler Tele2.

Hvis du skal kjøpe telefonen uten abonnement, kan du kjøpe den hos hvilken som helst butikk eller nettbutikk. Kjøper du på nett så kan du spare en del penger, men hvis telefonen må på verksted så må du selv sende den inn - du kan ikke gå til noen fysisk butikk for å klage eller få hjelp. Amobil har en fin prisguide som viser hvem som er billigst og det finnes brukerkommentarer og -karakterer for butikkene.

Hold deg til større kjeder, så er du relativt trygg. Garanti er noe produsenten gir, det har ikke noe med butikken å gjøre. De fleste produsenter gir ett eller to års garanti mot produksjonsfeil. I Norge har vi i tillegg en fantastisk (...) lov som kalles Forbrukerkjøpsloven. Den gir deg fem års reklamasjonsrett på denne typen varer. Reklamasjonsretten dekker produksjonsfeil, men ikke slitasje eller skade påført av deg selv. Mer info finner du på http://www.lovdata.no/

NB! Forbrukerkjøpsloven gjelder bare hvis du handler fra en butikk i Norge. Det vil si at utenlandske nettbutikker ikke følger denne norske loven.

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...