RonF...ingSwanson Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Hei! Har ikke peiling på dagens hardware og lurer på om folk kunne vært villige til å hjelpe meg med å finne de rette komponentene for 15k (max 16k)? Som sagt i overskriften skal jeg også ha skjerm (gjerne 24"), mus og tastatur. Vil altså ha mest mulig data av pengene, men om prisen overstiger 15k, er jeg villig til å gi litt mer. Takker for svar Om det er noe viktig jeg har glemt å nevne, er det bare å si ifra. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Hva skal maskinen brukes til? Er det om å gjøre å bruke mest mulig i denne omgang? Du får en ganske decent gamingpc for mye mindre enn dette, som kan oppgraderes om noen år for de pengene du sparer i denne omgang. Lenke til kommentar
areah Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 (endret) her er rett og slett noe av det beste du får for 15k, (maskina er veldig overkill) denne maskina vil takle alt idag og i noen år framover som mus er denne å anbefale velg et tastatur du liker kjøp fra dustinhome.no så kommer vell prisen ned på 15k du får en bra gamingmaskin til mye mindre kroner enn dette forresten Endret 3. januar 2010 av areah Lenke til kommentar
srbz Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Jess, satte opp et forslag her som såvidt bikker 12k inkl frakt: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...92-20CAA8B2A501 Forskjellene går mye på smak og behag. Du får som regel en bedre maskin jo mer penger du legger i det, men som areah nevner blir det kjapt overkill i din budsjettklasse, i forhold til dagens generelle systemkravnivå. Deler som mus, tastatur og skjerm er også veldig smak og behag. Hvis det er til gaming, bør du lese tester og brukererfaringer rundt de aktuelle produktene og gjøre deg opp en mening selv. Lenke til kommentar
RonF...ingSwanson Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 (endret) Takker for svar Ja, pcen skal brukes til gaming, men jeg er av typen som ikke følger så godt med på hardware-fronten, og er ikke særlig for å måtte bytte deler hvert 1-2 år. Vil helst ha en pc som kan brukes i minst 4 år uten problemer. Er ikke så kravstor at pcen må kunne kjøre alle spill på max, men hadde vært greit med det. Tar gjerne imot andre forslag EDIT: For å være ærlig, driter jeg i hvilken mus eller hvilket tastatur jeg bruker... Er ikke akkurat noe hardcore-gamer. Endret 3. januar 2010 av Patmaster Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå