Gå til innhold

hvilket kosttilskudd er best?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når du ser på et kosttilskudd skal du se på kvalitet, mye bedre å kjøpe et kvalitet produkt som kanskje er 100kr dyrere enn ett billig produkt som ikke gjør noe som er mye billigere.

Men ikke la deg lure, mange produkter som er av toppkvalittet selges for mye dyrere enn. Jeg fikk forsåvidt 250g kreatin Pure monohydrat for 50kr. Laget i tyskland.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Beklager at jeg sporer av fra orginalspørsmålet, men når tre gutter på 14 og 15 (kanskje snart 16) diskuterer forskjellig kosttilskudd så er det noe galt med verden... :no:

Du skal trene veldig mye for at du ikke klarer å få i deg nok med vanlig kost. Jadda jadda, forskning viser at kreatin funker også videre også videre. Men skal 14åringer begynne på kreatin så mener jeg personlig at det bør være et behov for det.

Ta å før en ordentlig oversikt over kostholdet ditt, se hvor regelmessig du faktisk spiser, se at du har riktig ballanse mellom proteiner, karbohydrater og fett. Det ligger tross alt mer forskning til grunn for akkurat dette.

Når du har gjort det, og funnet ut om du trenger å ta kreatin, da kan du komme tilbake å spørre etter hvilket merke som er best ;)

Mvh. K

Lenke til kommentar
Beklager at jeg sporer av fra orginalspørsmålet, men når tre gutter på 14 og 15 (kanskje snart 16) diskuterer forskjellig kosttilskudd så er det noe galt med verden... :no:

Du skal trene veldig mye for at du ikke klarer å få i deg nok med vanlig kost. Jadda jadda, forskning viser at kreatin funker også videre også videre. Men skal 14åringer begynne på kreatin så mener jeg personlig at det bør være et behov for det.

Ta å før en ordentlig oversikt over kostholdet ditt, se hvor regelmessig du faktisk spiser, se at du har riktig ballanse mellom proteiner, karbohydrater og fett. Det ligger tross alt mer forskning til grunn for akkurat dette.

Når du har gjort det, og funnet ut om du trenger å ta kreatin, da kan du komme tilbake å spørre etter hvilket merke som er best ;)

Mvh. K

Du skal jo spise veldig mye egg, melk og kylling om du skal ha i deg nok av proteiner. Så det letteste, og kanskje det beste økonomisk er jo å kjøpe seg noe proteinpulver, istedenfor å hive i seg 6 egg, kylling og 2-3 liter melk hver dag.

Lenke til kommentar

Jeg tar ikke noe kostholdtilskudd nå, har brukt kreatin, protein, karb og l-glutamine pulver før. Men nå går det for det meste på 9-15 egg om dagen, 200-500g kylling og 2-3 liter melk om dagen. Så jeg trenger egentlig ikke noe tilskudd :)

Ser ingenting feil med kostilskudd, jeg har bare brukt det for å prøve ut, hadde ikke noen planer om å gå på det.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar
Jeg tar ikke noe kostholdtilskudd nå, har brukt kreatin, protein, karb og l-glutamine pulver før. Men nå går det for det meste på 9-15 egg om dagen, 200-500g kylling og 2-3 liter melk om dagen. Så jeg trenger egentlig ikke noe tilskudd :)

Ser ingenting feil med kostilskudd, jeg har bare brukt det for å prøve ut, hadde ikke noen planer om å gå på det.

Hehe, ja jeg synest det hørest likt sykt ut, å spise så mange egg på en dag, men du fortalte meg om at kroppen klarte ikke å ta opp mer enn 5 gram av egget på en gang, hvordan spiser du dem da? VELDIG mange ganger for dagen eller? Og spiser du dem på brødskiver, eller? :p

Lenke til kommentar

Hvis egget er rått så klarer kroppen å ta opp %50-70 av egget. Jeg spiser dem stekte/kokte.

200g egg til frokost med masse majoness og noen par spiseskjer med olje og etter trening blir det 300g egg.

Får forsåvidt 60-96g protein fra egg, 66-99g protein fra melk, 40-100g protein fra kylling + all annen mat jeg spiser om dagen. Til lunsj blir det 1 posjon med kjøtt og 1 posjon med karbohydrater og til middag blir det ofte 2-3 posjoner med kjøtt og 0,5-1 posjon med karbohydrater.

Kostholdet mitt er ganske planlagt, de dagene det blir 100-200g kjøtt til middag eller lunsj begrenser jeg melken eller kylling, blir det lite proteiner til lunsj og middag så drikker jeg mer melk eller spiser mer kylling og begrenser posjonene på middag og lunsj.

De dagene det ofte blir litt dårlig kosthold er på lørdag og litt på fredag og søndag. På fredag pleier jeg spise litt flere egg fordi mora mi gidder ikke å lage middag så hun kjøper ofte ferdigmat, Så på fredag kan jeg øke egg inntakt med 5 egg eller 100-200g kylling eller annet kjøtt jeg finner i kjøleskapet. Lørdag er eneste dagen jeg ikke har noe form for kosthold, drikker forsåvidt melk og spiser kylling men ikke noe planlagt. På søndag har jeg alltid rundt 300g kylling og 200g ost til middag (hjemmelaget pizza)

Endret av Pijus
Lenke til kommentar
hei!

lurer på om Cell Max er bedre enn bare vanlig kreatin, hvis ja, hvorfor?

og lurer på om hvilket kreatin som er best? (Kreatin Pyruvate, Monohydrat, CreaPure osv)

samme spm. til hvilket protein pulver som er best...?

for det første... cellmax er MYE dyrere enn vanlig kreatin...

andre: er egentlig enig med at 14-16 åringer ikke bør ta kreatin, men fikk tipset fra fysioterapauten min, å jeg stoler blindt på han :p

tredje: ikke faen om jeg seg spiser så mangen eg/liter melk/kilo kylling! tar heller protein pulver, og får kose meg med maten, enn å fyre innpå med alt mulig drit som smaker nyrestein! :p

Lenke til kommentar

Mvh. K

jeg er egentlig enig med deg mr K, men jeg trener relativt hardt nesten hver dag, og syns det hadde vert bra hvis jeg kunne redusert det litt med noe kosttilskudd :p

Lenke til kommentar

Du har ikke vurdert og kjøpe noen høner da? tror det vil lønne seg med tiden. :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...