lokzy Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Hei, har problemer med skjermkortet sine drivere , hvordan løser jeg dette? Driveren svarte saktere enn forventet på gjenopptakelsesforespørselen ved betjening av denne enheten: Driverfilnavn : \Driver\atikmdag Egendefinert navn for driveren : ATI Radeon Kernel Mode Driver Driverversjon : 8.01.01.973 Total tid for driveren : 2025ms Reduksjonstid for driveren : 1752ms Hendelsestid (UTC) : 2009-10-18T21:02:35.404212100Z Enhetsnavn : PCI\VEN_1002&DEV_9460&SUBSYS_27021682&REV_00\4&932e434&0&0018 Egendefinert navn for enheten : ATI Radeon HD 4800 Series Total tid for enheten : 2056ms Reduksjonstid for enheten : 1752 ms Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Du kan jo laste ned siste versjon fra AMD: http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx Lenke til kommentar
lokzy Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 Du kan jo laste ned siste versjon fra AMD:http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx Takk for tipset ! Har lastet ned driveren men har fortsatt beskjed om at feilen er der i "ytelsesinformasjon og verktøy" Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 (endret) Takk for tipset ! Har lastet ned driveren men har fortsatt beskjed om at feilen er der i "ytelsesinformasjon og verktøy" Du installerte den nye driveren også, håper jeg ... Har du sjekket 'støvnivået' i maskina? Kan også være verdt å sjekke om grafikk-kortet blir for varmt, f.eks. vha GPU-Z: http://www.techpowerup.com/downloads/1709/...U-Z_v0.3.8.html Endret 3. januar 2010 av helsten2 Lenke til kommentar
lokzy Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 Takk for tipset ! Har lastet ned driveren men har fortsatt beskjed om at feilen er der i "ytelsesinformasjon og verktøy" Du installerte den nye driveren også, håper jeg ... Har du sjekket 'støvnivået' i maskina? Kan også være verdt å sjekke om grafikk-kortet blir for varmt, f.eks. vha GPU-Z: http://www.techpowerup.com/downloads/1709/...U-Z_v0.3.8.html Driveren er installert, støvnivået er lavt etter som jeg ordnet dette i jula, var svært lite støv inni maskinen. Grafikk-kortet sin temperatur ligger på 40-50 når jeg gjør vanlig arbeid på pcn, mens på spill 55-65, noe rundt der. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Rull tilbake driveren og installer den nyeste.. kan jo prøve i det minste Går ut fra at du bruker windows. Gå inn på windowsupdate og velg egendefinert og installer alle anbefalte oppdateringer samt de valgfrie som evt. ligger under "maskinvare". Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 (endret) Hmm, har sett rapporter på at eldre versjoner av ATI's drivere forårsaker ovennevnte problem etter "Resuming from an S3 state" under Vista. Dette skal imidlertid være fikset for lenge siden. Så det jeg lurer på er: Er det noe som faktisk ikke funker som det skal på maskina di (bortsett fra meldinga i "ytelsesinformasjon og verktøy")? Har feilen noen praktisk betydning? Endret 4. januar 2010 av helsten2 Lenke til kommentar
lokzy Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 Hmm, har sett rapporter på at eldre versjoner av ATI's drivere forårsaker ovennevnte problem etter "Resuming from an S3 state" under Vista. Dette skal imidlertid være fikset for lenge siden. Så det jeg lurer på er: Er det noe som faktisk ikke funker som det skal på maskina di (bortsett fra meldinga i "ytelsesinformasjon og verktøy")? Har feilen noen praktisk betydning? Njae har vel egentlig ikke noe praktisk betydning tror jeg, vil bare ikke ha noen feil for i det siste har jeg fått 2 bluescreens pgn av drivere så vil ha alt uptodate, tenkte denne kanskje kunne være synderen siden windows peikte den ut, den sier ; Drivere hindrer at windows fortsetter etter hvilemodus, og at det var ati radeon hd 4800 series sin driver som var feilen. Ellers fungerer alt i maskinen ganske bra , bortsett fra bluescreen problemene ; https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1188161 Lenke til kommentar
lokzy Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 Rull tilbake driveren og installer den nyeste.. kan jo prøve i det minste Går ut fra at du bruker windows. Gå inn på windowsupdate og velg egendefinert og installer alle anbefalte oppdateringer samt de valgfrie som evt. ligger under "maskinvare". Takk for tilbakemeldingen, bruker windows 7 32 bit, gjorde som du sa men den ville ikke la meg rulle tilbake driverne etter som plassen hvor jeg skulle trykke ikke kunne trykkes på , se bildet så forstår du hva jeg mener : Tips til hvordan jeg løser dette ? Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 (endret) Selv har jeg aldri brukt Windows 7, men jeg går ut i fra at du er logget inn som administrator på Pc-en? Om du bare har en bruker er denne admin. Du fant ikke noe spennende via windowsupdate? Endret 4. januar 2010 av 2ball(s) Lenke til kommentar
lokzy Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 Selv har jeg aldri brukt Windows 7, men jeg går ut i fra at du er logget inn som administrator på Pc-en? Om du bare har en bruker er denne admin. Du fant ikke noe spennende via windowsupdate? Ja er logget inn som administrater etter som det bare er 1 bruker på pcn min Fant ikke noe spennende via windowsupdate etter som det bare var 31 forskjellige språkpakker der.. Å rulle tilbake en driver er det samme som å uinstallere driveren ? har et program som kan gjøre dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå