Callisto Star Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Kanskje ikke riktig sted å lage denne tråden, men er sikkert en del her som bruker VLC. Problemet er at kvaliteten er dårlig, man kan se pixlene og bildet er ganske kornete.. Noen som vet hva jeg må gjøre? Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Gjeld dette ei spesifikk fil? Ein DVD? Er det det same problemet i andre mediaspelarar? Lenke til kommentar
henrik_s Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 (endret) Sett Output til DirectX eller OpenGL (hvis du ikke bruker Windows). (Tools - Preferences - Video). Endret 3. januar 2010 av henrik_s Lenke til kommentar
genstian Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 XV output er vel det beste. Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Kanskje ikke riktig sted å lage denne tråden, men er sikkert en del her som bruker VLC. Problemet er at kvaliteten er dårlig, man kan se pixlene og bildet er ganske kornete.. Noen som vet hva jeg må gjøre? Hvor stor skjerm og hva er det som blir spilt av? DVD? Lenke til kommentar
Slurpee Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 ikke bruk vlc. last heller ned CCCP (combined community codec pack) hvor Media player classic følger med. http://www.cccp-project.net/download.php?type=cccp Lenke til kommentar
TMB Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Grunnen er at du har høy oppløsning på skjermen og filen du prøver å spille av har lav oppløsning (DVDRip for eksempel). Det at du sitter nermere PC-skjermen enn en TV for eks har også mye å si. Lenke til kommentar
blob saget Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Hvis det er en nedlastet .avi-film, så vil mitt råd bare være å kjøpe den på DVD. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Hvis det er en nedlastet .avi-film, så vil mitt råd bare være å kjøpe den på DVD. Han vil ikke få noe bedre kvalitet på pc'en av den grunn. Lenke til kommentar
blob saget Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Eeh, jo. En dvd-film har bedre bildekvalitet enn en 700 mb filmfil. Lenke til kommentar
cFc Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Ikke at det har noe med film å gjøre, men jeg spillte av flac i VLC, og det hørtes grøtete ut. Kjørte det i WMP og det var det meget pent. På et skikkelig anlegg med skikkelig kobling. Lenke til kommentar
Callisto Star Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 Har ikke noe med å gjøre at jeg sitter for nærme eller noe, men som han andre sa ser det veldig bra ut i windows media player. Men greia er at noen filer med subtitles funker ikke i WMP, men det funker i VLC men så er det kvaliteten... Og hvordan setter jeg outputet til OpenGL eller noe annet? Trykka output også fikk jeg OpenGL som en underkategori der, men skjønte ikke hvordan jeg skal velge det til å bli til OpenGL samme gjelder directX men lasta ned CCCP og det funka perfekt så tråden er løst Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Sett Output til DirectX eller OpenGL (hvis du ikke bruker Windows). (Tools - Preferences - Video). Dette er løsningen. Du må klikke Save for å lagre, og dermed burde bildet bli bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå