lohelle Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Jeg har flyttet databaser fra en eksisterende Visma Business installasjon over til en ny server (annet domene). Alle databaser er attached på ny db-server og jeg har tilgang til disse (kan gjøre spørringer osv). Problemet er at jeg ikke får logget inn med noen bruker på ny installasjon. Dette har nok med at alle brukere var koblet mot domenebrukere på gammel server. Når jeg prøver å logge inn som "system" så får jeg bare beskjed om at jeg ikke har tilgang til oppsettet. Jeg har prøvd å lage en sql-bruker "system" og "koblet" denne til vbsys_system bruker med sp_change_users_login sql kommandoen, men det hjelper heller ikke (er nok på viddene). Og hvorfor i h%&&%¤ skal det være en database pr firma?!?!? Måtte attache 300 databaser.... og må sikkert gjøre manuelt arbeid på hver database for å få tilgang også... (ja, jeg brukte osql til å gjøre attach, så det gikk ikke SÅÅÅ lang tid da) Går det ann å nullstille tilganger i Visma? Noen som vet? Skulle helst hatt opp dette i kveld, og det er ikke så lett å nå Visma support nå akkurat. Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 En liten bonus på paypal-konto er mulig ved rask og riktig hjelp. Lenke til kommentar
DCG Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Hør med Vitari eller hvem enn du har som leverandør. Det er ganske uheldig å rote med Visma uten support i nærheten Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 7. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2010 Det var bare databasene som hadde blitt importert med _data ending på slutten av databasenavnet (når jeg importerte via et batch-script) sa-tilgang var nok. Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 (endret) Benytter Visma seg av Integrated Security, alstå at brukerene er definerte AD-brukere som gis rettigheter til server og databaser? Hvilken versjon av SQL Server kjører dere? Edit: Ser at det var en "gammel" post, så du har vel fått fikset dette nå. Endret 11. januar 2010 av kaffenils Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå