Gjest member-63169 Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 (endret) Holder på med en DIY forsterker der jeg monterer ett potensiometer, problemet er at når jeg kobler til (lodder) potensiometeret blir det masse støy i høyttlaerene, mest i den venstre. Er ganske sikker på at jeg har koblet rett. uten potmeter dønn stille... Kansje støyen forsvinner når jeg kobler til cd spiller? har ikke en akkurat nå... :/ Som signalkabel innvendig har jeg brukt en kabel fire ledere med dobbel skjerming, har prøvd med diverse kobinasjoner med å jorde skjermen og jorde analog ground, (til stikkontakt-jord). Noen tips? Potmeter, 50k ohm logaritmisk - matchet til forsterkerens inn-impedans: https://www1.elfa.se/data1/wwwroot/webroot/...TA/06414502.pdf Potmeteret lager statisk støy (white noise) tenker ikke på den skrapelyden som kommer når en skrur på slitte potmetre. Endret 3. januar 2010 av member-63169 Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Er poten beregnet på lydbruk? Har du koblet den som en spenningsdeler? Men du bør absolutt koble til en kilde når du tester - hvis ikke er jo ikke kretsen sluttet. Alt med minijack-utgang er godt nok til testbruk. Er jordingen i huset god og støyfri? Kjør kretsen uten jord tilkoblet og se om du har samme problem. Lenke til kommentar
space17 Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Hva for slags forsterker er det du bruker den på? (tegning av kretsen) space Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 jeg fant ut av problemet, var en decoupling kondensator som var feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå