Gå til innhold

3D-Briller, hvor får man det?

Anbefalte innlegg

Hei

Nå er det kommet flere spill med 3d muligheter men det følger jo ikke med briller, selv ikke simpleste sort som til og med legges ved donald fra tid til annen.

Nå er jeg ikke ute etter donald versjonen men helst noe med litt kvalitet, har kjøpt Avetar til PS3en som jeg verker etter å teste i 3d siden muligheten er der. Noen som har et godt tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nvidia-brillene er litt mere fancy enn de som følger med i Donald. Måten de fungerer på er at de åpner og lukker hvert "øye" annahver gang, 60 ganger hver i sekundet. På samme måte byttes bildet på skjermen synkront med dette. Det er derfor du bør ha 120Hz skjerm, da blir det 60Hz på hvert øye. Det går an med mindre (100Hz f.eks.) men da kan det fort bli litt flimring på øyet, spesielt om du er i et litt lyst rom. Når det er sagt fungerer nVidia brillene vanvittig bra, har testa blant annet Need For Speed (ett av de nyere) og CoD World at War. Ble riiimelig imponert for å si det mildt. For å si det på en annen måte : ingen ting har imponert meg mer på spillfronten siden det første 3D-kortet kom :)

Lenke til kommentar

Rød/Grønne briller vil ikke fungere på Avatar 3d. Du må ha utstyr som støtter 3d ala nVidia sin 3d løsning.

Men så vidt jeg husker er ikke Avatar sin 3d låst til nVidia sin løsning, men det er uansett lite kurrant å investere mye i 3d utstyr nå mens teknologien er helt i startgropen for hjemmemarkedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...