Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Skal bytte skole.

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg startet første året på vidregående i fjord sommer. Jeg går på noe som heter apo (alternativ opplæring).

Det vil si at man jobber noen dager i uken,og skole noen dager i uken. Den skolen jeg begynnte på var ganske grei i starten hvertfall. Vi har skole Mandag,Tirsdag og Onsdag,så jobber vi som lærling Torsdag og Fredag.

Altså,nå er det gått et halvt år og jeg startet først som mekken der,men etterhvert så byttet jeg til elektro. Problemet er vel at jeg enda ikke har fått noe jobb. Det vil si at jeg har gått hjemme 2-3 dager i uken nå,i et halv år. Jeg har begynt og bli ganske lei det. På mandag er det Matte,Norsk og noe sånn valgfag. For og si det sånn,det er bare møkka lærere. Jeg har ikke lært en dritt,men jeg prøver så godt jeg kan. Jeg skjønner ikke en jævla dritt av matta,og de klarer jo ikke lære bort heller. De 2 siste timene er det valgfag(trur jeg det heter) Da kan vi velge hvilken fag,så jeg tok bilmekk. I 2 timene gjør vi aldri en dritt,og begynner og bli ganskje lei av det.

Og så tenkte jeg litt før jul på og bytte skole. Grunnen til alt dette over meg,pluss at det er drit langt til skolen. Vi får egen mini buss (det er jo bare chill da men:wee:) siden det ikke går noen buss så tidlig herfra at vi må rekke skolen.

Og nesten ingen av vennene mine går på skolen der heller,kun 2 stykker. Kan bli litt kjedelig i lengden.

Men på den skolen jeg vil bytte til så der går de fleste vennene mine pluss at det er MYE kortere vei.

Altså jeg føler meg så ukomfortabel eller hva det heter :p av og gå på den skolen. Har ikke noe lyst til og dra dit.

Ja,så ringte vi og sjekket om jeg kunne bytte skole da (er apo på den skolen også). De sa at det var mulig,men at det var fult og at jeg må vente til at det blir ledig. Fordi jeg føler ikke noe får og gå dit,og uansett så har jeg ikke fått jobb enda der heller. Så da går jeg hjemme 3 dager i uka. Og de 2 dagene jeg er der er bare lol egentlig. Lærer aldri noe,så slipper vi så tilig hver gang,så jeg må vente 2 timer på første bussen min.

Altså det jeg lurer på er om jeg kan slutte på den skolen jeg går på nå,imens til jeg får plass på den andre ? Jeg ser ikke noe grunn til og gå her lenger,det er bare en plage for meg.

Takker for seriøse svar! Veldig viktig for meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva tenker du å gjøre i mellomtiden da? Bare slaske? :roll: Hadde jeg vært deg ville jeg holdt ut. Skjønner det kan være litt kjipt å gå på skole, men du er ikke den eneste! Du burde snakke med rådgiver eller noen.

Ok takk for svar! I mellomtiden tenkte jeg og jobbe,også ser jeg en del film som er veldig lærerikt,så jeg føler ikke at dagene mine blir helt bortkastet om jeg ikke går på skolen for en liten periode. Isåfall får jeg vel tatt igjen det,og det er ikke noe problem. Trur ikke det tar så lang tid før jeg kommer inn på skolen heller.

Lenke til kommentar
Jeg tror det beste er om du spør rådgiver på skolen, eller noen som vet mer bestemt og sikkert hva ståa er her. Du burde ikke ta noen veldig store avgjørelser på grunnlag av tips fra et forum, i hvertfall ikke uten å sjekke fakta.

Er som sagt ganske bestemt,og vil bare høre deres mening,om dere synes det er dumt eller at det vil være noen ulemper etc..

Lenke til kommentar

Nå sitter jeg her og tenker. Jeg har fått jobb nå,via den skolen jeg er så dritt lei. Det vil si at jeg skal jobbe 3 dager i uken,og skole 2. Jeg skal på skolen imorgen. Bussen kommer og henter meg om rundt 5 timer.

Men jeg er faen ikke motivert til og gå på den dritt skolen. Jeg er så lei av den skolen at jeg spyr. Selv om det kun er 2 dager så orker jeg ikke tanken en gang. Jeg vil begynne på en ny skole,da jeg faktisk kan glede meg til og gå på skolen. Da jeg kan se fram til og treffe venner,stå opp senere og gjøre noe jeg har lyst til.

Har snakket om og bytte skole,men det ser ut som kan bli vanskelig. Men jeg orker rett og slett ikke og gå på den skolen mere. Kunne sittet hjemme og blitt slått med hammer i hue hele dagen istedenfor. Uansett av og gå på den skolen så har jeg også merket at selvtilitten min har synket av og drive sånn og gå på skole for tvang. Vil ikke slutte heller for og skuffe foreldrene mine heller ?

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå. ?

takker for seriøse svar! !

Lenke til kommentar

Helt ærlig så høres det ut som om du har fått en ganske god ordning nå, med utplassering og greier. Selv om det høres ut som om du sliter ganske grovt med både motivasjon og trivsel, og det er selvfølgelig vanskelig å måtte forholde seg til.

Når det er sagt, så synes jeg du bare burde bite det i deg. Ja, kanskje du kommer til å ha det noe dritt de 2 dagene på skolen, men det er bare 2 dager. Du skal ikke gå der for alltid, så kanskje heller snu mistrivselen til en motivasjonsfaktor? Jobb bra nå, slik at du har mulighet til å velge det du vil når den tid kommer, og ikke la det som er dumt på den nåværende skolen din ødelegge?

Vet det hørest veldig sånn typisk og "neida, bare stå på så går alt bra", men du må huske på at å bytte skole ikke automatisk innebærer høyere trivsel.

Kanskje det kunne vært en idé og gå litt i seg selv, og se hva som gjør at du ikke trives? Og kanskje hva du kan gjøre for å unngå/forbedre det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...