brolle Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 (endret) Har nettopp kjøpt mitt første digitale speilrefleks og havnet på et Olympus E-620. Det skyldes nok delvis mitt gamle OM-2 som har vært trofast i mange år. Det jeg lurer litt på er ang. minnebrikke til E-620. Jeg har en XD-brikke fra før og tenkte å prøve den til jeg får kjøpt meg en ny, men den holder ikke på plass i kameraet. Det står på hjemmesiden at det skal være XD-M minnekort og på bildet ser det identisk ut som mitt XD. Kan noen bekrefte/avkrefte at det er forskjell på disse og at det er årsaken til at mitt gamle ikke holder på plass i kameraet. Tror jo nødig at det er feil med et splitter nytt kamera. Endret 3. januar 2010 av brolle Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 XD var et format Olympus med andre prøvde å pushe. Det er tregt og lite og du får om trent ikke tak i det. Og når jeg skriver tregt så mener jeg TREGT. Vil tro XD-M er et "micro/mini"-format av samma skiten bare. Altså at du trenger en overgang for å bruke det. Men hadde jeg vært deg så hadde jeg kjøpt et CF-kort først som sist. XD er på vei ut. Også i Olympus-verdenen (skal man tro signalene fra Olympus). Lenke til kommentar
-trygve Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Nei, det er ikke fysiske forskjeller på de ulike xD-kortene, bare hastighet og kapasitet. Så xD-M skal passe i kameraet ditt. (Jeg har selv et xD-M i mitt E-30). Men som L4r5 sier er xD forferdelig tregt, så jeg vil anbefale å skaffe et CF-kort. Det kan likevel være greit å se om du får xD-kortet til å fungere. Min erfaring er at det er veldig greit å ha to minnekort i kamera - det er raskere å skifte til å lagre på xD-kortet når CF-kortet plutselig er fullt enn å finne frem og sett inn et nytt CF-kort. -trygve Lenke til kommentar
ET! Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Kort sagt XD er noen drittkort. Trege og ikke minst ustabile (jobber i fotobutikk og de fleste kortene med en eller annen feil er XD) Lenke til kommentar
se# Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Jeg trodde ikke det var noen forskjell på xD kort, men som andre allerede har sagt er det bedre å kjøpe CF-kort som er raskere, billigere og kan skaffes med høyere kapasitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå