Gå til innhold

Minnebrikker til Olympus, hva er forskjell

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt mitt første digitale speilrefleks og havnet på et Olympus E-620.

Det skyldes nok delvis mitt gamle OM-2 som har vært trofast i mange år.

Det jeg lurer litt på er ang. minnebrikke til E-620.

Jeg har en XD-brikke fra før og tenkte å prøve den til jeg får kjøpt meg en ny, men den holder ikke på plass i kameraet. Det står på hjemmesiden at det skal være XD-M minnekort og på bildet ser det identisk ut som mitt XD. Kan noen bekrefte/avkrefte at det er forskjell på disse og at det er årsaken til at mitt gamle ikke holder på plass i kameraet. Tror jo nødig at det er feil med et splitter nytt kamera.

Endret av brolle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

XD var et format Olympus med andre prøvde å pushe. Det er tregt og lite og du får om trent ikke tak i det. Og når jeg skriver tregt så mener jeg TREGT.

Vil tro XD-M er et "micro/mini"-format av samma skiten bare. Altså at du trenger en overgang for å bruke det. Men hadde jeg vært deg så hadde jeg kjøpt et CF-kort først som sist.

XD er på vei ut. Også i Olympus-verdenen (skal man tro signalene fra Olympus).

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke fysiske forskjeller på de ulike xD-kortene, bare hastighet og kapasitet. Så xD-M skal passe i kameraet ditt. (Jeg har selv et xD-M i mitt E-30). Men som L4r5 sier er xD forferdelig tregt, så jeg vil anbefale å skaffe et CF-kort. Det kan likevel være greit å se om du får xD-kortet til å fungere. Min erfaring er at det er veldig greit å ha to minnekort i kamera - det er raskere å skifte til å lagre på xD-kortet når CF-kortet plutselig er fullt enn å finne frem og sett inn et nytt CF-kort.

-trygve

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...