Gå til innhold

Opptak feiler og avspilling fryser på Get HD PVR

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med at planlagte opptak feiler (00:00 på opptak) og at avspilling fryser og gjør at hele dekoderen henger i gode 2-3 minutter. Gjelder særlig når oppdakeren er over halvfull.

Gets løsning er å formatere harddisken, men det er ingen holdbar løsning å gjøre dette flere ganger i året. Jeg har forsøkt formatering før, men etter en tid kommer problemet tilbake. Etter å ha gått glipp av mange fine serier i julen begynner jeg å bli smått lei av problemet...

Er dette et vanlig problem som Get-kunder må leve med, eller er det noen her som med hell har byttet dekoderen i en ny? Jeg stod tidlig på trappa til Get da HD-PVR'en kom for et par år siden, så kanskje jeg sitter med en litt gammel modell som burde ha vært byttet ut? :D

Endret av epiktet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HD PVR-boksen jeg har, har små bugs fra tid til annen, men ikke lignende det du beskriver.

For eksempel hender det at min boks plutselig blir veldig treg (kanalskifter og alle menyvalg tar mange sekunder), men en restart fikser det problemet. En gang klarte den ikke å huske opptak av tv-serier, men også det ble fikset med en restart. Har du prøvd å restarte? (Slå av og på med knappen på baksiden).

Det er jo en liten datamaskin inne i den boksen, som i likhet med alle andre datamaskiner kan ha godt av en restart nå og da. Det er imidlertid veldig lenge siden det har vært problemer nå, så mulig en firmware har fikset problemet.

Be Get om å få bytte i en nyere en. Min er fra i fjor sommer, og har muligens noe nyere hardware enn din boks. Firmware'n skal være den samme, da den oppdateres automatisk over kabelnettet. Ettersom dette skjer når den er over halvfull kan det også tyde på et problem med harddisken (min har vært opp til ca 80% full uten at det har gjort noen ting). Noen jeg kjenner hadde lignende problemer med den vanlige PVR-boksen, og da de snakket med Get var det bare å komme og bytte i en annen.

Eventuelt kan du få en tekniker til å sjekke om du har gode signaler i antenneutgangen din. Dårlig signal kan kanskje føre til at boksen ikke "ser" at et program begynner, eller ikke klarer å starte opptak, og at det er grunnen til 00:00. Det kan også være en grunn til at bildet fryser ettersom det ikke er noe signal/bilde å erstatte det fryste bildet med.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Jeg har problemer med at planlagte opptak feiler (00:00 på opptak) og at avspilling fryser og gjør at hele dekoderen henger i gode 2-3 minutter. Gjelder særlig når oppdakeren er over halvfull.

Gets løsning er å formatere harddisken, men det er ingen holdbar løsning å gjøre dette flere ganger i året. Jeg har forsøkt formatering før, men etter en tid kommer problemet tilbake. Etter å ha gått glipp av mange fine serier i julen begynner jeg å bli smått lei av problemet...

Er dette et vanlig problem som Get-kunder må leve med, eller er det noen her som med hell har byttet dekoderen i en ny? Jeg stod tidlig på trappa til Get da HD-PVR'en kom for et par år siden, så kanskje jeg sitter med en litt gammel modell som burde ha vært byttet ut? :D

Har samme problem med min Get box HD PVR.

Titt og ofte (oftere og oftere) ser boksen ut til å henge seg.

Første hint om at noe er galt er at jeg ikke får opp TV Guide/Mine kanaler, og ved

forsøk på å skifte kanal feiler. Det blinker på boksen men intet skjer.

Har da også problemet med at opptak ikke foretas.

Eneste vei ut av elendigheten er en full boot av boksen...

Jeg hadde absolutt ikke dette problemet før siste programoppdatering (ER39.008 den 26.11.2009).

Fruen og barna er rimelig irritert, og jeg har selv nådd grensen snart.

Får jeg ikke noe fornuftig svar fra Get på dette, kaster jeg hele møkka ut av huset

og går for en annen TV løsning i huset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...