Gå til innhold

Hvordan sammenligne filer?

Lars H.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg tar jevnlig backup av min hjemmeside for å sjekke om det har vært ubudne gjester og endret noe (lagt inn virus/spyware) der. Jeg trenger derfor et program som kan sammenligne et helt directory (med subdirs) med et annet, og så fortelle meg hvilke filer som måtte være klusset med. Å sjekke fil for fil er greit, men det blir svært tungvindt. Jeg kjører Win XP Pro.

Lars H.

Endret av Lars H.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spørs om det kvalifiserer. Total Comander vil ikke sjekke subdirectory, og sjekker heller ikke innholdet i filen.

Meg bekjent gjør det det dersom du velger synkroniser, og hykker av for underkataloger og etter innhold.

Deretter kan du sjekke de filene som ikke er like, ved sammenlikningfunksjon om ønskelig.

Lenke til kommentar

Hei.

Takk for gode tips. har nå testet ut Total Commander V.7.50a, og når jeg velger 'Synkronisering' og med valgene på bildet under, fungerer det utmerket så langt jeg kan se.

post-66501-1262642642_thumb.png

Programmet sies å være Shareware, men hva skjer etter de 30 dagene med 'prøvetid', slutter programmet å virke da slik at jeg må betale for registrering? Og greit, er programmet nyttig er det jo OK å betale, dersom en absolutt MÅ.

Lars H.

Lenke til kommentar

Tror ikke det slutter å fungere. Det har en 'nag mode' som gjør at du må trykke på en ekstra knapp hver gang det starter.

Når du betaler får du en 'nøkkelfil' som er enkel å ta med seg til nye PCer.

Det kommer stadig nye versjoner av dette programmet, han som har lagd det har jobbet med dette i veldig mange år.

Lenke til kommentar

Etter 30 dager kan du fortsatt bruke Total Commander, men du vil få en melding når du starter det, bortsett fra det og din eventuelle samvittighet virker programmet fullstendig også etter prøvetiden. Men nå er jo prisen heller ikke spesielt avskrekkende.

Free Commander har jeg ingen erfaring med.

Edit: Og et lite tips, hvis du i det vinduet du har bilde av, høyreklikker på ulike filer og velger, sammenlign venstre og høyre får du opp et bilde over filinnhold der endringer er markert med rødt.

Endret av Thorsen
Lenke til kommentar

Takker, takker. Det siste tipset var supert. Kanskje jeg skulle lese gjennom 'bruksanvisningen' selv, he he? :blush: Tidligere har jeg brukt TextPad til å sammenligne enkeltfiler. Det programmet har også veldig bra søkefunksjoner. jeg bruker det som editor for programmering i forskjellige 'språk' da det er lett å konfigurere det til f.eks. å highlight'e tagger og kommandoer. Programmet er også shareware, men det funker år etter år likevel, får bare en liten påminnelse om at jeg fremdeles er inne i evalueringsperioden.

Lars H. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...