Mokkisjeva Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Her en dag fikk jeg plutselig striper av forskjellige farget over hele skjermen. Så fryser pcen å får bluescreen. Trodde først det var en driver feil, men ettersom at stripene er der før windows loader så vet jeg ikke lenger. I sikkerhetsmodus har jeg installert både nye å eldre drivere. Plutselig er pcen oppe og sviver normalt i ett par dager så krasjer den igjen. Nå er det verre en noen gang før. Bluescreen of death. Kommer ikke inn i windows uten at jeg kjører safe mode. Under program loggen i windows får jeg opp advarsel om at skjermkort driveren sluttet å svare, men klarte å gjennopprette seg selv. (Om det ikke skjer får jeg bluescreen) Noen som har erfart dette å vet hva som er grunnen? Etv tips om hvordan jeg kan feilsøke meg frem til problemet. Mine specs; HK: MSI K9A2 Platinum CPS: AMD Athlon 64 x2Dual Core processor 6400+ RAM: OCZ DDR2 PC2-8500 Nvidia SLI Ready XTC Dual Channel 2GB (4gb totalt) Skjermkort: MSI GF9800 GTX+ OC OS: Windows Vista Ultimate x64 SP2 (Btw, pcen har vert stabil i sikkert 6-7måneder. Og det ble ikke installert noe some helst den siste tiden før pcen startet å få disse problemene) Lenke til kommentar
PerB Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Siden problemet oppstår før Windows starter ligger ikke årsaken i drivere. Tyder på hardware. Har du sjekkt om skjermkort sitter ritkig i slotten? Har du renset for støv (også i kjøleribber)? Lenke til kommentar
Mokkisjeva Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 Jeg har prøvd 2 slotter får å være sikker. Støvsugt korte (men det er jo enormt stort å vet ikke om det er så "heldigt" å ta av dekselet for å gjøre rent?) Husker en gang for ca 1år siden hvor jeg ikke fikk starta pcen, da var det bare å støvsuge cpuen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå