Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Striper over skjermen, BSoD

Anbefalte innlegg

Her en dag fikk jeg plutselig striper av forskjellige farget over hele skjermen. Så fryser pcen å får bluescreen.

Trodde først det var en driver feil, men ettersom at stripene er der før windows loader så vet jeg ikke lenger. I sikkerhetsmodus har jeg installert både nye å eldre drivere. Plutselig er pcen oppe og sviver normalt i ett par dager så krasjer den igjen. Nå er det verre en noen gang før. Bluescreen of death. Kommer ikke inn i windows uten at jeg kjører safe mode.

Under program loggen i windows får jeg opp advarsel om at skjermkort driveren sluttet å svare, men klarte å gjennopprette seg selv. (Om det ikke skjer får jeg bluescreen)

Noen som har erfart dette å vet hva som er grunnen? Etv tips om hvordan jeg kan feilsøke meg frem til problemet.

Mine specs;

HK: MSI K9A2 Platinum

CPS: AMD Athlon 64 x2Dual Core processor 6400+

RAM: OCZ DDR2 PC2-8500 Nvidia SLI Ready XTC Dual Channel 2GB (4gb totalt)

Skjermkort: MSI GF9800 GTX+ OC

(Btw, pcen har vert stabil i sikkert 6-7måneder. Og det ble ikke installert noe some helst den siste tiden før pcen startet å få disse problemene)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har prøvd 2 slotter får å være sikker. Støvsugt korte (men det er jo enormt stort å vet ikke om det er så "heldigt" å ta av dekselet for å gjøre rent?)

Husker en gang for ca 1år siden hvor jeg ikke fikk starta pcen, da var det bare å støvsuge cpuen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...