Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kronisk musearm i åtte måneder

Raudridder

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv en ergonomisk musematte:

offitec-gelehandleddstotte-for-mus2.jpg

Siden jeg bruker mye tid fremfor pc'en. Mener også jeg har en gummiball liggende et sted, som det går ann å klemme på av og til, og som skal forhindre musesyke. Skulle tro at disse ballene fungerer omtrent som f.eks. en av de instrumentene man bruker for å trene fingermuskler, sånne klemme-sammen-dingser. Kanskje det kan hjelpe deg?

Lenke til kommentar

Jeg har nevnt dette i en annen tråd for en tid tilbake, men her er det igjen.

Har stolen din armlen, så juster dem til samme høyde som bordet. Har den ikke armlen, bytt den ut med en som har.

Og pass på at du kan hvile armene/albuene på armlenene selv om du sitter litt tilbakelent i stolen. Er ikke armlenene egnet til det, skift stol.

Hele poenget er at armene ikke skal henge mellom skulder og håndledd. Gjør de det sliter man fort med nakke/skuldre og musearm.

Selv lette jeg en stund og fant en ganske bra en med polstrede armlen, ikke var den dyr heller. Ca 700,- hvis jeg husker riktig.

Musen bør beveges mest mulig med fingrene, ikke håndleddet/underarmen. Fingrene er ment for finmotorikk, det samme kan ikke sies om underarm og tildels håndledd.

Håper dette kan være til hjelp :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...