anonymanonym12345 Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 (endret) I dag når jeg skulle starte opp pc'en min ble jeg møtt med en blå skjerm og feilmeldingen "UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME". Videre var det anbefalt å starte opp pc'en i såkalt oppstartsreperasjonverktøy-modus (noe sånt hvertfall). Prøvde dette, men siden har den bare stått og surret med en helt svart skjerm. Jeg fikk ingen Vista installasjonscd med pc'en, men for en tid tilbake brente jeg ut to dvd'er som inneholder fabrikkstandard. Prøvde også å starte pc'en opp med denne i, men da stod det bare "Loading Windows files", for så å ende opp med den svarte skjermen som i tilfelle over. Er det noen som har opplevd samme greiene? Eller som har peiling på hva som er problemet og hvordan det evt. kan fikses? Er veldig takknemlig for svar Endret 3. januar 2010 av Mette_s_s Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Lag en Vista Recovery Disk: http://neosmart.net/blog/2008/windows-vist...-disc-download/ Når du kommer inn i System Recovery skal du velge Command Prompt. Så skal du skrive chkdsk /r. Har ikke selv gjort dette på Vista, håper det fungerer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå