C Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Har akkurat anskaffet meg et domene som jeg gjerne vil knytte opp mot en hjemmeside. Hva trenger jeg for å kunne administrere alt selv? Eks: Må jeg ha egen server, fast IP, etc? Trenger alle tips jeg kan få... Lenke til kommentar
frg Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Du må ikke ha fast ip, du kan f.eks bruke no-ip eller dyndns. Du må få de du har kjøpt domenet av(eller noen andre som styrer med dns) til å sette opp dns til å peke til din ip(hvis du har fast) eller til dyndns/no-ip kontoen. Hvis du bruker f.eks dyndns bør du ha url-cloaking slik at domenenavnet ditt vises i adresselinjen og ikke dyndns/no-ip domenet. Som webserver kan du bruke f.eks Apache. Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Har akkurat anskaffet meg et domene som jeg gjerne vil knytte opp mot en hjemmeside. Hva trenger jeg for å kunne administrere alt selv? Eks: Må jeg ha egen server, fast IP, etc? Trenger alle tips jeg kan få... Om du vil kjøre egen dns server så MÅ du ha fast ip! Men en dns tjeneste er jo billig å leie av andre. De fleste har web basert oppsett så du kan administrere domenet selv. Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 DNS Server ?? Betyr det at jeg kan fks. lage mine egne domener osv.. Isåfall, hvor finner jeg slike programmer ?? (bruker winxp) Lenke til kommentar
C Skrevet 31. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2003 Jeg har tilfeldigvis fast IP, så det er ikke et problem. Har tenkt å sette opp server, og det er nok der utfordringen min ligger... Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Jeg har tilfeldigvis fast IP, så det er ikke et problem. Har tenkt å sette opp server, og det er nok der utfordringen min ligger... Sett opp en apache win32 server, det var lettere enn jeg trodde Lenke til kommentar
agvg Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 DNS Server ??Betyr det at jeg kan fks. lage mine egne domener osv.. Nei Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Bare sub domener eks: admin.domene.no megselv.domene.no etc. Lenke til kommentar
frg Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Hvis du skal sette opp Apache-server i windows så finnes det en bra guide på http://www.webcafe.dk/artikler/apache/installer/ Lenke til kommentar
C Skrevet 1. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2003 For oss nybegynnere er det vel alltid noen små problemer underveis når man installerer apache: Hvor kan man endre "path to executable" inne på properties i control panel/administrative tools/services/apache? Det er nemlig forhåndsdefinert hvor exe.filen skal ligge, og jeg får ikke endret den... Er takknemlig for alle gode råd! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå