Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ønsker råd ang. domene...

Anbefalte innlegg

Har akkurat anskaffet meg et domene som jeg gjerne vil knytte opp mot en hjemmeside. Hva trenger jeg for å kunne administrere alt selv?

Eks: Må jeg ha egen server, fast IP, etc?

Trenger alle tips jeg kan få... :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må ikke ha fast ip, du kan f.eks bruke no-ip eller dyndns. Du må få de du har kjøpt domenet av(eller noen andre som styrer med dns) til å sette opp dns til å peke til din ip(hvis du har fast) eller til dyndns/no-ip kontoen. Hvis du bruker f.eks dyndns bør du ha url-cloaking slik at domenenavnet ditt vises i adresselinjen og ikke dyndns/no-ip domenet.

Som webserver kan du bruke f.eks Apache.

Lenke til kommentar
Har akkurat anskaffet meg et domene som jeg gjerne vil knytte opp mot en hjemmeside. Hva trenger jeg for å kunne administrere alt selv?

Eks: Må jeg ha egen server, fast IP, etc?

Trenger alle tips jeg kan få... :)

Om du vil kjøre egen dns server så MÅ du ha fast ip! Men en dns tjeneste er jo billig å leie av andre. De fleste har web basert oppsett så du kan administrere domenet selv.

Lenke til kommentar

For oss nybegynnere er det vel alltid noen små problemer underveis når man installerer apache:

Hvor kan man endre "path to executable" inne på properties i control panel/administrative tools/services/apache? Det er nemlig forhåndsdefinert hvor exe.filen skal ligge, og jeg får ikke endret den...

Er takknemlig for alle gode råd!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...