newman221 Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 (endret) Hei, jeg har en PS3 (40GB) med en 250GB Samsung Spinpoint disk inni. Nå i det siste har den begynt å lage en merkelig hakke/knakelyd fra harddisk, samtidig som PS3'n lager en pipelyd (vedlagt på mp3). Lyden er tatt opp med en HTC Hero, så ikke perfekt lyd, men den gir en god illusjon av lydene. Det er en lavere og dypere pipelyd enn oppstartspipet, og det skjer ganske ofte, hovedsakelig når den bare står og går for seg selv på XMB uten spill startet. Tar backup hver kveld av systemet, siden jeg tror harddisk ryker. Men tenkte å sjekke her, kanskje noen av dere andre har hørt den lyden også. Og noen forslag til feilsøkingstaktikk? EDIT: Har nå byttet tilbake til original harddisk, og da startet systemet perfekt, og ingen pipelyd eller skumle hakkelyder hittil. Antar da at Samsungdisk er død. Forslag til hvordan jeg kan verifisere at den er død, slik at jeg bare kan få ny på garanti? Er så kjedelig hvis det bare er MBR eller annet tull som er korrupt... PS3lyd_piping.mp3 Endret 3. januar 2010 av newman221 Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Antar da at Samsungdisk er død. Forslag til hvordan jeg kan verifisere at den er død, slik at jeg bare kan få ny på garanti? Er så kjedelig hvis det bare er MBR eller annet tull som er korrupt... Den kan jo ikke være død siden du fortsatt får bootet PS3 med den i, hvis jeg forstår deg rett. Siden du har en nylig backup såhar du jo mulighet til å formattere disken på nytt med PS3 og legge inn backup'en og se om det hjelper. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 Byttet disk igjen (tilbake til Samsungen), og funnet ut at den ikke booter lenger. Nå står den bare og piper og knaker. MEn hvis jeg kobler den til pc'n min, formaterer den fullstendig (ikke quick), vil Windows da oppdage om den har feil i seg? Har ikke lyst til å sende den inn før jeg er ganske sikker på at det er hardwarefeil, er så kjipt hvis de ikke finner noen feil på den og sender regning på utført arbeid tilbake til meg... Lenke til kommentar
zlpw0ker Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 vel,det er vel noen måter og se det på. koble den til pcen og bare slå den på. Er den ødelagt så vil det komme opp en bluescreen som sier at det kan være maskinvare som er ødelagt ellerno i den duren. Min dvd rom gikk i stykker noen uker siden,og når jeg slo på pcen så fikk jeg bluscreen og fant ut at dvd rommen var ødelagt. Eller så kan gå inn i BIOS og se om hdd er registrert der,hvis ikke noen av delene så er det jo bare og sende den inn. Lenke til kommentar
Jon_ Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Harddisker er skumle. Windows kan gjerne tro at de er helt ok, og så neste dag knekker de fullstandig sammen. Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Hmm, den lyden hørtes ikke bra ut.. Jeg har selv opplevd en rar lyd i disken i min ps3. Første gang igår da, når jeg installerte Borderlands, under installasjonen der da kom det en liten lav lyd jeg ikke har hørt før. Var LANGT ifra så "alvorlig" som din da.. Men hva kan dette være? Noe jeg ikke bør bry meg om? Ettersom det er kun denne ene gangen jeg har hørt lyden. Spilte etter install og alt sånn, 0 problem, ingen lyder eller verdens ting Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 Er ikke så farlig med harddiskene, de har man 5 års reklamasjonsmulighet på. Det er verre med savegames. Jeg sender stadig inn mail til Sony og PS-avdelinga dems og spør om de snart kan lansere en online savegame-sync-mulighet, akkurat som trophies. Eller en mulighet for savegame-backup-only. Relativt bortkastet med fullstendig backup, da den fort kryper opp i 100GB. Vil kun ha backup av profiler og savegames. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå