Gå til innhold

Mitt første vannkjølte system i 800d

Anbefalte innlegg

Hei! Dette blir min første post her på forumet. Tenkte bare å legge ut det lille prosjektet mitt slik at dere kan komme med kommentarer til hva jeg bør gjøre osv. Jeg har også noen spørsmål angående oppsett.

Har gått til inkjøp av et Corsair Obsidian 800d. Jeg har lenge vært på utkikk etter kabinett, og det var meniningen at jeg skulle kjøpe et Lian li pc-a77. Dette ble det altså ikke siden leveringstiden var ganske lang. Har lenge slitt med et overfylt Thermaltake Sopranos, så alt blir vel bedre... =)

Så, til det noen kanskje kommer til å reagere på... Jeg har bestilt meg et Mist Economy sett med 360 radiator for kjøling av cpu. Hadde ikke tenkt vannkjøling, men heller en noctua vifte til 600kr. Men settet kostet en tusenlapp så da tok jeg like gjerne det. Dette blir mitt første vannkjølte system! Har lest mye på vannkjøling i det siste og vet at det er å foretrekke å sette sammen vannkjølingen selv, og bestille fra utenlandet da utvalget her til lands er ganske dårlig. Har heller ikke funnet så mye info på akkuratt dette settet, så det skal bli spennende og se hvilke temperaturer jeg oppnår.

Jeg har ikke den nyeste Hw'en, men dette er hva som skal inn:

-Corsair Obsidian 800d-

CPU: Intel Core 2 Duo E6750 2.66GHz Socket775

MB: FOX+ P35A Intel P35 + ICH9 Socket 775

PSU: Mist 800W

RAM: 4x OCZ DDR2 1024MB Gold GX XTC Dual Channel (800MHz(4-5-5-15))

HDD: 1x WD Caviar 500gb 1x Samsung F1 750gb 1x Seagate Barracuda 750gb 1x WD Caviar GP 1tb

GPU: HIS Radeon HD 4870 512MB GDDR5 med Zalmann vf1000 vifte(er veldig glad i den vifta!)

Optisk drev: Sony AD-7240S

Vifte styring: Zalmann MFC1 Plus(håper den passer til alu-looken på kabinettet :p)

I tillegg skal altså Mist settet inn. Målet er å få et stillegående system, håper Mist viftene som følger med settet er like stille som ryktene skal ha det til. Hva mener dere om oppsettet? Er det noe jeg bør endre på som ikke innebærer de største innkjøpene? Skal også prøve meg på cable sleeving for første gang :p Noen som har forslag til billig varmekilde? HW'en skal byttes ut etterhvert, men som fattig student kan det ta litt tid... Delene er ikke i hus enda, men skal ta bilder når ting begynner å komme.

Btw. Vet at 800d mest sannsynlig har negativt lufttrykk stock, men er det verdt å ofre luftgjennomstrømingsprinsippet til corsair altså det at den varme luften skal stige opp og ut av kabinettet, mot å sette de 3 radiatorviftene til å suge kald luft utenfra og inn? Planen var altså å montere radiatoren helt i topp av kabinettet.

Endret av kvernvold_4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppsettet blir nok lignende Iexos her på forumet sitt. Kommer til å snu viften bak til å trekke inn, så blir de tre radiatorviftene trekkende luft ut i topp. Kommer nok også til å montere en 120mm i bunn. Noen som kan anbefale gode men stille vifter til radiator og eventuelt kabinettet?

Lenke til kommentar

Om du ikke har planer om å kjøre viftene på fullt er: http://www.performance-pcs.com/catalog/ind...e1dbb434af34a17 Både billige og effektive.

Jeg bruker 3st på min radiator oppe i toppen av kabinettet.

post-114911-1262595437_thumb.jpg

Du kan ju og bruke 1st av dem viftene til å sette helt i bunn.

Husk at du trenger noe kyl paste og noe å ha oppe i slangene.

1st: http://www.performance-pcs.com/catalog/ind...roducts_id=4458 er veldigt greit å ha og.

Lycke til.

Iexo.

Lenke til kommentar

Tusen takk for respons :) Har bestilt Feser One Liquid, trenger ikke noe mer i kjøling da? Bestilte 2 liter for jeg vet ikke hvor mye som går nedi settet. Har også bestilt to tuber med IC Diamond 7 Carat. Når det gjelder den slangekutteren så er vel dette noe man får tak i på biltema og andre steder? Fant den ikke på netshop...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...