Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor mye betyr utseende for deres del?


Anbefalte innlegg

Hvor mye betyr utseende for din del når du ser etter en eventuell partner, eller en du faller for? I sjekketråden sies det at det med utseende bare er en myte og at det er selvtillit, kroppspråk osv som er viktig. Nå er jeg gutt, men jeg kan vel egentlig si meg enig til en viss grad for min egen del, men det at utseende ikke spiller noen rolle er jeg ikke enig i.

 

Jeg spurte ei venninne hva hun mente og hun sa utseende først så kommer personlighet. Og når jeg tenker på hvilke jenter jeg har fallt for har det for det meste vært pene jenter. Såklart har det vært noen mindre pene og ikke perfekte jenter, men ingen som er direkte stygge. Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er litt sant det Wankership sier. Utseendet har en del å si. Men er jo forskjell på folk med tanke på hvor kresne de er, og overfladiske. "Hun hadde kviser, never gonna happen". Så for noen betyr nok utseende MER enn for andre, men det er nok ingen som 100% driter i det.

 

Fins btw tusen tråder om dette.

Lenke til kommentar

For min del spilte utseendet liten eller ingen rolle da jeg fikk meg kjæreste, i den forstand at det var en del av pakka. Jeg syntes han var kjekk, men det var personligheten, humoren og væremåten jeg falt for først og fremst. For meg var det viktigst at han hadde noe mellom ørene. Jo mer jeg falt for ham, jo flottere ble han derimot også. Personligheten gjorde han flott - på alle måter.

Lenke til kommentar
For min del spilte utseendet liten eller ingen rolle da jeg fikk meg kjæreste, i den forstand at det var en del av pakka. Jeg syntes han var kjekk, men det var personligheten, humoren og væremåten jeg falt for først og fremst. For meg var det viktigst at han hadde noe mellom ørene. Jo mer jeg falt for ham, jo flottere ble han derimot også. Personligheten gjorde han flott - på alle måter.

 

Tror det er vitenskapelige undersøkelser som bekrefter det synet du har her. At dersom noen har en god personlighet, så blir de faktisk mer fysisk tiltrekkende også.

 

Personlig ville jeg heller hatt en gjennomsnittlig snill jente som jeg kunne trives sammen med, enn f.eks. en ufordragelig supermodell.

Lenke til kommentar
Hvor mye betyr utseende for din del når du ser etter en eventuell partner, eller en du faller for? I sjekketråden sies det at det med utseende bare er en myte og at det er selvtillit, kroppspråk osv som er viktig. Nå er jeg gutt, men jeg kan vel egentlig si meg enig til en viss grad for min egen del, men det at utseende ikke spiller noen rolle er jeg ikke enig i.

 

Jeg spurte ei venninne hva hun mente og hun sa utseende først så kommer personlighet. Og når jeg tenker på hvilke jenter jeg har fallt for har det for det meste vært pene jenter. Såklart har det vært noen mindre pene og ikke perfekte jenter, men ingen som er direkte stygge. Hva mener dere?

Utseende spiller selvfølgelig en rolle, men i de fleste tilfeller ikke så mye at man ikke kan kompensere for det. Ihvertfall som gutt, fordi jenter legger mindre vekt på utseendet enn hva gutter gjør. Å bruke deg selv som utgangspunkt for å forstå hvordan jenter tenker er heller ikke noen særlig god strategi, fordi jenter er konstruert og oppfostret på en annen måte enn gutter.

 

I tillegg får man mer nøyaktige resultater av å observere hva folk gjør konrta å høre på hva de sier, så istedenfor å spørre venninene dine burde du se på de guttene de faktisk ender opp med at the end of the day. Ser alle de bra ut eller er det noe annet som er fellesnevneren?

Lenke til kommentar

Personligheten er mest viktig. Jeg syns ikke de typiske "kjekkasene" er kjekke heller. Dvs brad pitt og jhonny depp. Liker nerder, gother og eksentriske personer generelt, det er som regel de jeg har noe til felles med. Kan bli interessert av utseende, men det er personligheten som avgjør om interessen holder. Når jeg først entrer et forhold, så gjør jeg det fordi jeg tror det vil vare lenge. Derfor må partneren være kompatibel på kritiske områder.

 

Tror det har en del å si hva en ønsker i et forhold. Er knulling førsteprioritert, så er kanskje utseende det også. (Det må selvsagt ikke være enten eller, bare et eksempel).

Lenke til kommentar

Utseende til en person forandrer seg utifra personligheten og hva man synes om personen. Jeg har truffet flere jenter som var skikkelig digge men som direkte stygge i dag. De ble styggere og styggere etterhvert som jeg mislikte de mer og mer. Mens andre jenter jeg har truffet som ikke var helt min smak har blitt mye penere å se på etter at jeg ble bedre kjent med de.

 

Ellers kan man si at utseende tiltrekker mens personligheten beholder.

Lenke til kommentar

Virker som veldig mange mener at om personligheten er god kan utseendet plutselig "bli" mye bedre også ;P Da gjelder det bare å gi utseendet en sjanse, ellers blir man kanskje aldri kjent med personligheten.

 

Kan for the record si at nøyaktig dette har skjedd meg. Jeg hadde en kjæreste en gang som jeg ikke synes var særlig pen i starten, men etter hvert som vi ble kjent osv ble hun, på magisk vis, mye mer tiltrekkende.

Lenke til kommentar
Utseende til en person forandrer seg utifra personligheten og hva man synes om personen. Jeg har truffet flere jenter som var skikkelig digge men som direkte stygge i dag. De ble styggere og styggere etterhvert som jeg mislikte de mer og mer. Mens andre jenter jeg har truffet som ikke var helt min smak har blitt mye penere å se på etter at jeg ble bedre kjent med de.

 

Ellers kan man si at utseende tiltrekker mens personligheten beholder.

 

Veldig sant alt du sier her. Man faller for utseendet, men forelsker seg i personligheten vettu :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...