liverpoolkenneth Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 (endret) Jeg var ikke sikker på hvilken kategori jeg skulle legge tråden i, så håper på forståelse om den er lagt feil. Jeg måtte kjøpe meg ny pc rett før jul. En hp. Ikke lenge etter at jeg hadde fått pcen, så skjedde det noe ved oppstart av maskin. Før oppstart av windows, så måtte NTFS kontrolleres for konsekvens. Jeg har ikke gjort noe feil utenom å installere opera, adobe reader og adobe flash player. Men dette er programmer som jeg har installert før uten problemer, så jeg kan ikke forstå hvorfor dette skulle være et problem. Jeg får oppfølgende melding ved oppstart av maskinen: Kontrollerer filsystem på C: Filsystemtypen er NTFS. En av diskene må kontrolleres for konsekvens. Du kan avbryte diskkontrollen, men det anbefales sterkt at du fortsetter. Trykk en tast innen 1 sekund(er) for å hoppe over diskkontrollen. Hva skal jeg gjøre?? Trenger hjelp! Jeg er ingen dataekspert, så langt der ifra, så fint med en lett forståelig forklaring. Endret 3. januar 2010 av liverpoolkenneth Lenke til kommentar
hernil Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 La den kjøre gjennom kontrollen en gang, ikke noe å frykte (normalt skal den da ikke kjøre flere ganger) Lenke til kommentar
liverpoolkenneth Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 Jeg glemte å informere om at jeg lar den kontrollere seg, men den startet aldri. Nå derimot, av en eller annen merkelig grunn, så startet kontrollen med engang ved oppstart. Noen som har noen ideer til hvorfor den plutselig startet kontrollen nå og ikke de 15 foregående gangene? Det funker forresten greit nå. Ingen problemer med kontrollen! Hva er NTFS og hvorfor skal den kontrolleres? Lurer fortsatt på hva jeg gjorde for å få det til eller hva jeg ikke gjorde for å få det til... Lenke til kommentar
hernil Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Kontrollerer den hver gang? NTFS er bare et filsystem som harddisken din bruker, hvorfor det kontrolleres kan være av forskjellige grunner vil jeg tro Lenke til kommentar
liverpoolkenneth Skrevet 11. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2010 Ja, den kontrollerte så og si hver gang ved oppstart. Men etter at den scannet gjennom så har det ikke dukket opp noen flere problemer av den typen. Nå er det derimot hendt jeg har problemer med å slå på maskin. Jeg trodde hp var en bra merke, men jeg hadde jo langt mindre problemer med min gamle maskin. Dog skal det sies at når jeg først kommer inn på pcen, så er det ikke noe problemer. Det var det på den gamle! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå