Gå til innhold

Komplett PC inkl skjerm til under 9000 kr

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har planer om å kjøpe meg en stasjonær pc nå, og vil gjerne ha synspunkt og kommentarer på det oppsettet jeg har satt opp:

Hovedkort: (870 kr)

ASUS M4A79XTD EVO 790X AM3 ATX

CPU: (1 449 kr)

AMD PHENOM II X4 965 BE 3.4GHZ 8MB SOCKET AM3 BOX

Kjøling: (185 kr)

ARCTIC COOLING FREEZER 7 PRO REV.2 S-775/1156/1366/AM2+/AM3

GPU: (1 399 kr)

XFX RADEON HD4890 OC 1GB GDDR5 PCI-E 2XDVI HDTV

RAM: (940 kr)

CORSAIR 4GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC10600 1333MHZ (2X2GB)

Kabinett: (959 kr)

ANTEC MIDTOWER SONATA III 500 ATX BLACK 500W

Harddisk: (640 kr)

SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB SATA/300 7200RPM 32MB

Skjerm: (1 899 kr)

SAMSUNG SYNCMASTER P2450H 24# WIDE TFT BLACK

I tillegg har jeg lagt med trådløst nettverkskort og en DVD-brenner i handlekurven. Det -eneste- jeg har fra før er mus og tastatur. Og med det mener jeg at jeg ikke har verken kabler, kjølepasta eller lignende. Er dette noe som følger med de forskjellige komponentene eller hva mer må jeg evt kjøpe? Sluttsummen er på 8 900 kr, og jeg har ikke tenkt å bevege meg over 9000kr.

Er dette oppsettet bra som det står for denne prisen, eller er det noe som bør omprioriteres/endres på for å få en bedre samkjøring? PCen skal brukes til enkel programmering og gaming. På forhånd takk for eventuelle innspill :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

1. Hvilke spill skal du kjøre? Kan ha litt å si for valget av GPU :)

2. Er det noen spes grunn til at du har valgt Antec Sonata III? Støydemping? Veldig bra kabinett, men PSUen setter litt grenser for oppgradering, selv om det er nok for å dra systemet du har satt opp :)

3. Hvilken nettbutikk har du brukt? Vurder dustinhome.no.. Veldig gode priser og fri frakt for studenter :)

Men kort og godt er det et fint oppsett som funker bra til din bruk. Men nesten alltid mulig å finne enkelte bedre løsninger :)

EDIT: He-he, ser at prisene du nevner er identiske med dustinhome.no sine.. Så da har du kanskje allerede valgt de! :D

Endret av E-asy1985
Lenke til kommentar
Hei,

1. Hvilke spill skal du kjøre? Kan ha litt å si for valget av GPU :)

2. Er det noen spes grunn til at du har valgt Antec Sonata III? Støydemping? Veldig bra kabinett, men PSUen setter litt grenser for oppgradering, selv om det er nok for å dra systemet du har satt opp :)

3. Hvilken nettbutikk har du brukt? Vurder dustinhome.no.. Veldig gode priser og fri frakt for studenter :)

Men kort og godt er det et fint oppsett som funker bra til din bruk. Men nesten alltid mulig å finne enkelte bedre løsninger :)

EDIT: He-he, ser at prisene du nevner er identiske med dustinhome.no sine.. Så da har du kanskje allerede valgt de! :D

Hei,

1. Tenker på å kjøre nye spill som CoD:MW2, Company of Heroes og helt tilbake til gode gamle CS 1.6 :p

2. Hm, tenkte ikke veldig mye over hvorfor jeg valgte akkurat det igrunn. Har vel tenkt å ha muligheten til å oppgradere senere, til f.eks 2 skjermkort. Vil det være mulig med en slik PSU?

3. Hehe, det er den butikken jeg har brukt :D

Lenke til kommentar

OKOK, kan ikke si så mye imot oppsettet da.

PSUen på 500W vil ikke være god/stor nok til kunne takle f.eks. et 4890-kort til. Spørsmålet er om du burde velge 5770-kortet (med directx11) og en skikkelig PSU. Men 4890-kortet er i tillegg en OC-versjon og yter bedre enn 5770.

Men hva annet er viktig for deg da, med tanke på kabinett? Utseende osv.?

Sleng gjerne også opp totalsummen på det trådløse nettverkskortet, dvd-brenneren og evt. andre ting du har lagt ved. Lettere å forholde seg til budsjett da :)

Lenke til kommentar

Det trådløse nettverkskortet og DVD-brenner kommer på totalt 450 kr.

Hm, jeg har igrunn ikke noen spesielle preferanser på kabinett, så hvis du har et bedre forslag så taes det imot med takk :) Men ja, jeg leste at 4890 yter bedre enn 5770, men hvor mye har DirectX11 å si? Kan jo muligens hoppe opp på et 5850, men det koster vel fort 7-800 kr mer? Er vel kanskje ikke mulig å spare inn noe særlig på andre komponenter?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...