Roger72 Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Har en jente på 6 år som er venstrehendt. Går utifra at det er best for henne å lære seg å bruke en venstrehendt mus? Noen med annbefalinger? Gjerne en link Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Har en jente på 6 år som er venstrehendt.Går utifra at det er best for henne å lære seg å bruke en venstrehendt mus? Noen med annbefalinger? Gjerne en link De fleste musene er høyrehendt, så det blir vanskelig for henne på skolen osv... å klare seg Høyrehendt passer bedre synes jeg, er flere elever på skolen som er venstrehendt men bruker original (høyrehendt) mus. Lenke til kommentar
Naiits Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Hun bør lære seg å bli vant med høyrehendt mus. Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Fleire av mine venstrehendte venner, bruker musa med høgrehanda - og seier at det er heilt naturleg for dei. Så det som kanskje er lurast på sikt, er å la ho venne seg til akkuratt det. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 (endret) Velg en symetrisk mus og lær henne den gode vanen å bruke begge hender. Det fører til mindre belastning, og bedre tastaturferdigheter. Et eksempel på en god, symetrisk mus: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=503699 - den lave profilen er også god for små hender. Uansett hvilken hånd man foretrekker så får man det igjen senere om man tidlig begynner å bruke begge to. Endret 3. januar 2010 av Jann - Ove Lenke til kommentar
Roger72 Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 Takk for svar. Jo det er nok kanskje lurest å venne seg til en "høyremus" Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Så lenge hun bruker en symetrisk mus er det jo også en enkel sak å bytte om på høyre og venstre musetast i vindows. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Takk for svar.Jo det er nok kanskje lurest å venne seg til en "høyremus" Hei. Jeg er selv venstrehendt og aldri brukt 'venstrehendt mus'. Kjør på med høyrehendt mus, så lærer hun det likefort som om det skulle ha vært venstrehendt mus Jeg har iallefall ingen problemer i det heletatt med det. For alt jeg vet hadde jeg nok klart og skrive med høyrehånda også om jeg starta tidlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå